Learn+from+the+best+%2D+Twitter+Birds+Eye
Cases

Learn from the best - Twitter Birds Eye

Het versterken van de band met je key-accounts was de basis voor een relatie event dat Twitter voor ogen had. Hoe krijg je dat op een originele manier voor elkaar? In de serie 'Learn from the Best' kijken we naar hoe Twitter door middel van omdenken op een spraakmakende manier in deze doelstelling is geslaagd.

Omdenken: niet alleen de lucht in tijdens SAIL, maar ook aandacht in de publieke ruimte. Nieuw product? Laat het meteen testen en uitproberen door je relaties. Geef iedere relatie het gevoel van een VIP en wees vooral anders dan alle andere VIP-events. Dat waren de drie gouden uitgangspunten van een potje omdenken in optima forma. Een relatie event dat ook nog eens grote PR en mediawaarde opleverde.

Naam event: Twitter Birds Eye
Opdrachtgever:Twitter Nederland
Bureau: Bureau voor Reuring

Twitter Nederland wilde de band versterken met C-level marketeers en het merk Twitter tijdens een bijeenkomst tot leven brengen. SAIL Amsterdam was de ideale gelegenheid om marketeers te inspireren en het platform Twitter, in al zijn facetten, te betrekken in hun social strategy. ‘Waarom varen als je ook kunt vliegen’, was het antwoord van Twitter op de vraag hoe een aantal topklanten en prospects een unieke experience tijdens Sail Amsterdam te geven.

Hoofddoelstelling

De doelstelling was voor om de band tussen de key-relaties van Twitter te versterken. Dat deed het social media bedrijf rondom SAIL Amsterdam. Niet door zoals velen een schip af te huren, maar door haar relaties mee de lucht in te nemen. Tegelijkertijd wilde Twitter haar topklanten kennis laten maken met het destijds gelanceerde Periscope, waarmee live videostreams op Twitter gezet konden worden.

Effect & impact

Niet alleen werd BirdsEye trending topic tijdens een event dat zich eigenlijk beneden afspeelde, er werden ook nog eens meer dan een miljoen impressions behaald. Maar veel belangrijker nog was de hoge waarderingsscore van de topklanten. In de dagen na BirdsEye werd in het relatiebestand een hogere omzet behaald dan in dezelfde periode het jaar daarvoor.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.