Gouden+Giraffe+Event+Awards+2021%3A+KPN+The+Digital+Dutch+Goes+Digital
Cases

Gouden Giraffe Event Awards 2021: KPN The Digital Dutch Goes Digital

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS – Prachtige cases, liefst 70 in getal, doen deze editie een gooi naar de Gouden Giraffe Event Awards. Op EventBranche.nl vind je van alle cases de feiten en cijfers. Dit is KPN The Digital Dutch Goes Digital

KPN The Digital Dutch Goes Digital

Opdrachtgever: KPN (Zakelijke Markt)

Categorie: Congressen en Kennis Events

Bureau: Fjuze

Fysiek of online event: Online / hybride

Jaar: 2020

 

Korte omschrijving:

KPN The Digital Dutch is hét event voor ondernemend Nederland. Een show vol digitale kansen en inspiratie, verpakt in een spectaculaire vorm: Een filmische beleving vanuit de grootste studio van Nederland – de Jaarbeurs in Utrecht.

Juist in een tijd waarin Nederland in hoog tempo gedwongen wordt te digitaliseren, neemt KPN ondernemend Nederland bij de hand. Dat onderwerp werd door diverse sprekers belicht. Denk bijvoorbeeld aan Elanor Boekholt-O’Sullivan – commandant van het Defensie Cyber Commando, of Giel de Winter, die als Creative Director bij Talpa aangetrokken is om de organisatie versneld te digitaliseren. En Steven van Belleghem, expert op het gebied van klantbeleving, die vertelde over de digitale revolutie waar de wereld zich nu in bevindt.

In een uur tijd werd zakelijk Nederland geïnspireerd met digitale kansen en innovatie. Bovendien zorgde de setting ervoor dat je het gevoel had live bij een show aanwezig te zijn. Neem bijvoorbeeld het transparante scherm over de hele breedte van de Jaarbeurs, waarop spectaculaire instarts te zien waren, maar waar je ook de setting achter het scherm kon zien. Of de flycam die door de Jaarbeurs vloog. Bovendien was een deel van de kijkers live te zien op schermen in de Jaarbeurs, wat het gevoel van ‘live’ versterkte. 

Hoofddoelstelling:

- Klantenbinding door te inspireren

- KPN claimt Thought leadership op het gebied van digitalisering en (digitale) 

- Inspireren en kennis overdracht

- Ondernemend Nederland meenemen in versnelde digitalisering (Samen Versnellen) 

Effect & Impact:

Normaal trekt The Digital Dutch ca 2.500 fysieke bezoekers (groot zakelijk). Nu werd het dubbele aantal groot zakelijke kijkers behaald, die bovendien de hele show uitkeken. Daarnaast was de complete show ook na het event nog terug te kijken voor zakelijke klanten die het gemist hadden. KPN zette met deze vorm van online live beleving de toon voor een andere vorm van live beleving in COVID-tijd. Een nieuwe standaard! 


Stem op jouw favoriet

Ook dit jaar is er weer een Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs. Waar de Giraffen uitgereikt worden aan de hand van experts in de jury, draait het bij de Publieksprijs om het aantal stemmen. Wie had het meest creatieve concept, zowel met als zonder RIVM-maatregelen. Twee events worden deze editie dus beloond en jij bepaalt!

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.