Gouden+Giraffe+2021%3A+Revolution+Digital+van+EVBox+Group
Cases

Gouden Giraffe 2021: Revolution Digital van EVBox Group

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS – Prachtige cases, liefst 70 in getal, doen deze editie een gooi naar de Gouden Giraffe Event Awards. Op EventBranche.nl vind je van alle cases de feiten en cijfers. Bijvoorbeeld van Revolution Digital van EVBox Group.

REVOLUTION DIGITAL

Opdrachtgever: EVBox Group

Categorie: Relatie & Community Events

Bureau: Misteli

Fysiek of online event: Online (hybride)

Jaar: 2020

 

Korte omschrijving:

Join the movement that defines the future of mobility! REVOLUTION inspires and connects forerunners in the mobility industry to do better. REVOLUTION is hét jaarlijkse event rond duurzame mobiliteit.

Op REVOLUTION komen de grootste industry leaders uit de e-mobility sector samen om kruisbestuiving tussen hun kennis en innovaties mogelijk te maken. Met één doel voor ogen: duurzame mobiliteit versnellen. Misteli creative agency organiseerde REVOLUTION 4 jaar lang live op verschillende eventlocaties in Amsterdam.

In 2019 vond REVOLUTION plaats in de Gashouder en verschillende locaties van Westergas. In 2020 werden dat door corona legendarische  REVOLUTION DIGITAL events. Het hoofdkantoor van EVBox bouwden we om tot een studio, compleet met war-room, meerdere stages, de allerbeste camera’s, show van JURSHOW en een professioneel decor waar TV shows een puntje aan kunnen zuigen

Hoofddoelstelling:

Doelstellingen: De missie van EVBox is powering our sustainable future, oftewel duurzaam vervoer in z'n hoogste versnelling zetten. Hierdoor zijn ze wereldwijde marktleider geworden op het gebied van laadpalen en aanvullende diensten voor elektrische auto's. Om die positie te versterken willen ze de acceptatie en gebruik van elektrische auto’s versnellen door alle voorlopers binnen de EV sector te activeren.

REVOLUTION faciliteert precies dat. Een jaarlijks event waarbij de grootste industry leaders uit de EV-sector samenkomen en hun kennis en innovaties meenemen om de kruisbestuiving mogelijk te maken. Met één doel voor ogen: de revolutie van elektrisch rijden versnellen.

De doelstellingen van REVOLUTION zitten zowel op het versterken van de missie van EVBox als op het bestendigen van haar eigen positie in de markt.

Hoofddoel: De transitie naar duurzame mobiliteit versnellen door voorlopers in de sector te voorzien van inspiratie, netwerk en de laatste kennis om samen te innoveren.

Subdoel: De autoriteit van EVBox binnen de duurzame mobiliteitsmarkt uitdragen en de rol van koploper versterken. 

Effect & Impact:

Een branche die in beweging bleef, grote nieuwe klanten, een vergroot bereik en een sterker merk. Onderaan de streep haalden we alle doelen met vlag en wimpel. Niet alles meetbaar in cijfers, omdat de ambities van het event meer lange termijn en op brand niveau liggen. Maar desalniettemin zeker uit te leggen. Hier gaan we. De cijfers:

• European, global and US program

• 5 uur durend programma in totaal (EU, US & global)

• 766 deelnemers waarvan 40% senior executives (onze primaire doelgroep). Een sterk kwalitatieve doelgroep dus, zeker voor online.

• Deelnemers uit meer dan 50 landen wereldwijd. Ons meest diverse publiek tot nu toe.

• 22 sprekers

• Average watch time: > 57 min

• 1.026.203 totaal bespaarde reis kilometers:

• Extra omzet voor EVBox uit nieuwe klanten kunnen we hier niet specificeren, maar is er absoluut. Kwalitatieve winst:

• We hielden de dialoog en het top-netwerk in de branche gaande, terwijl de meeste events in 2020 stil bleven. Voor het REVOLUTION brand werkt dit door. En zo bleven we trouw aan ons hoofddoel: de transitie naar duurzame mobiliteit versnellen.

• Door digital te gaan hielden we de relatie me onze partners warm, konden we belangrijke klanten en potentiële nieuwe klanten ontmoeten en overtuigen.

• Dat leverde diverse grote nieuwe klanten op. Bijvoorbeeld een grote e-retailer in Nederland raakte na REVOLUTION DIGITAL overtuigd en koos voor EVBox.

• Aangezien EVBox zich in een cruciale groeifase bevindt vlak voor de beursgang in New York hielden we door REVOLUTION DIGITAL momentum vast en bewezen we aan stakeholders dat EVBox ook in moeilijke tijden resultaten laat zien. Met uiteindelijk een positief effect op de beursgang. 

Daarnaast is de waarde van REVOLUTION als event en marketing tool gestegen. Het gekozen concept en traject Het feit dat Misteli de volwaardige studio bouwde midden in het gloednieuwe EVBox hoofdkantoor zorgde ervoor dat EVBox letterlijk centraal stond. De uitgekiende balans tussen inspiration, knowledge and networking in combinatie met fun hield de deelnemers betrokken. De energie bleef hoog door fun in het programma te mixen met een comedian en bijvoorbeeld de car beat video, geëdit van beeld en geluid dat de host met zijn auto maakt. Het 3 traps programma hield het interessant voor zowel EU als US deelnemers. Het was één event, bestaande uit 3 events die naadloos in elkaar over liepen. Waardoor we elk deel van onze markt aanraakten. 


Stem op jouw favoriet

Ook dit jaar is er weer een Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs. Waar de Giraffen uitgereikt worden aan de hand van experts in de jury, draait het bij de Publieksprijs om het aantal stemmen. Wie had het meest creatieve concept, zowel met als zonder RIVM-maatregelen. Twee events worden deze editie dus beloond en jij bepaalt:

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.