Gouden+Giraffe+2021%3A+Harbour+Run+Rotterdam
Cases

Gouden Giraffe 2021: Harbour Run Rotterdam

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS – Prachtige cases, liefst 70 in getal, doen deze editie een gooi naar de Gouden Giraffe Event Awards. Op EventBranche.nl vind je van alle cases de feiten en cijfers. Dit is Harbour Run Rotterdam.

Opdrachtgever: Havenbedrijf Rotterdam (Port of Rotterdam)

Categorie: Relatie Events & Community Events

Bureau: SportVibes

Fysiek of online event: Fysiek

Jaar: 2019

 

Korte omschrijving:

HARBOUR RUN ROTTERDAM – Door harde werkers, voor harde werkers! De Harbour Run is een obstacle run dwars door de Rotterdamse haven. Als deelnemer ontdek je de grootste containerhaven van Europa door een parcours van 6 of 10 km af te leggen. De Rotterdamse havenbedrijven stellen speciaal voor deze obstacle run hun terreinen open. Je rent dwars over haventerreinen en kades, langs schepen, kranen, containers en door havenloodsen. Een unieke kijk achter de schermen en een unieke gelegenheid om klanten en/of collega's op een andere manier te leren kennen.

De Harbour Run is bijzonder vanwege de fantastische locatie, maar ook door de 25+ obstakels. Havenarbeiders verrichten elk dag zwaar werk. Ze sjouwen met loodzware ladingen, verplaatsen grote containers, lassen stalen balken en hijsen de touwen. Als Harbour Runner stap je in de schoenen van de harde werkers in de haven. Teamwork staat centraal, want je hebt elkaar nodig om de obstakels te kunnen trotseren. Het klimmen over containers, springen over hekken, klauteren over stootkussens en sjouwen van zware gewichten maken van de Harbour Run het ultieme relatie/teambuilding event.

Hoofddoelstelling:

Intern > Relaties met havenbedrijven, klanten, prospects en medewerkers (en hun families) behouden en versterken.

Extern > Publiek kennis laten maken met de Rotterdamse haven.

Subdoelstellingen: Intern > Vitaliteit onder medewerkers bevorderen.

Extern > Bewoners uit de regio stimuleren om in hun vrije tijd de haven te bezoeken. 

Effect & Impact:

De afgelopen jaren is de Harbour Run uitgegroeid tot een begrip in Rotterdam met duizenden deelnemers en honderden deelnemende bedrijven. Elk jaar zien we het aantal deelnemers en het enthousiasme voor het evenement toenemen. Meer teams, meer deelnemers per team (kleinste team 10 personen, grootste team 130 personen), nieuwe partners en een groeiende bereidwilligheid om terreinen open te stellen en aan het evenement mee te werken. Door die openstelling komen bedrijven en medewerkers letterlijk bij elkaar over de vloer. Dat dit onlangs heeft geleid tot een fusie tussen twee bedrijven bewijst de impact van de Harbour Run als relatie event.

“Dit sportief havenevenement vol uitdagingen past zowel uitstekend bij het sponsor- als het vitaliteitsbeleid van het Havenbedrijf”, vindt Richard van der Eijk, verantwoordelijk voor het sponsorbeleid van het Havenbedrijf.

Het Havenbedrijf sponsort niet alleen grote evenementen als North Sea Jazz en de Wereldhavendagen, maar het sponsort ook om bewoners uit de regio te stimuleren in hun vrije tijd de haven te bezoeken. “Bekend maakt bemind”, vindt Van der Eijk. “Vandaar dat het Havenbedrijf bijvoorbeeld ook het informatiecentrum FutureLand en de vogelvallei heeft aangelegd en de 120 kilometer havenfietspaden heeft aangesloten op de fietsknooppunten van de ANWB. De haven is natuurlijk ook ideaal om te hardlopen.”

Het Havenbedrijf investeert ook veel in de vitaliteit van de medewerkers. Zo heeft het een vitaliteitscentrum in het World Port Center waar zo’n 200 medewerkers regelmatig gebruik van maken. Daarnaast ondersteunt het allerlei sportactiviteiten die door het personeel in de vrije tijd worden georganiseerd. Ook tijdens de Harbour Run loopt en klautert een team van het Havenbedrijf mee.

Met meer dan 100.000 recreatieve bezoekers per jaar is de haven (en het haveninformatiecentrum) uitgegroeid tot een populaire toeristische attractie. “De Harbour Run heeft hier zeker aan bijgedragen!" 


Stem op jouw favoriet

Ook dit jaar is er weer een Gouden Giraffe Event Awards Publieksprijs. Waar de Giraffen uitgereikt worden aan de hand van experts in de jury, draait het bij de Publieksprijs om het aantal stemmen. Wie had het meest creatieve concept, zowel met als zonder RIVM-maatregelen. Twee events worden deze editie dus beloond en jij bepaalt:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.