Gouden+Giraffe+%2D+Philips+Lifestyle+Global+Press+Event
Cases

Gouden Giraffe - Philips Lifestyle Global Press Event

AR, VR. Het biedt oneindig veel nieuwe mogelijkheden. Philips heeft dat aangetoond met het event 'The Wonder of You'. Dit impactvolle event ding mee naar de Gouden Giraffe in de categorie Brand Events. Of deze case ook daadwerkelijk met de felbegeerde award naar huis gaat, weten we op maandag 3 april. Dan worden tijdens een wervelende awardshow in de TheaterHangaar in Katwijk de 'Oscars van de Nederlandseeventindustrie' uitgereikt.

Het overall concept is gebaseerd op een unieke en persoonlijke ervaring. De gasten werden verwelkomd in de locatie door de Philips PR officers. Hier konden ze genieten van een hapje en drankje. Vervolgens werden ze voorgesteld aan een persoonlijke host, die ze nogmaals welkom heette en begeleide naar een eigen hotelkamer. Op weg naar de hotelkamer legde de host al kort de verwachtingen van de experience uit, dit met name om de gast op zijn of haar gemak te stellen, aangezien de totaalbeleving een intense ervaring was.

Eenmaal aangekomen in de hotelkamer mocht de gast plaatsnemen voor de TV. Hier speelde een kort Philips brand movie om de Philips positionering top of mind te hebben. Aansluitend ging de brand movie over in de aankondiging van de persoonlijke VR beleving die ze te wachten stond, dit werd gevisualiseerd door de ‘blue dot’ een visuele weergave van de verteller. Na deze aankondiging had de host een korte persoonlijke intake met de gast. Er werden
drie vragen gesteld:
• Noem 3 mensen die dicht bij je staan
• Noem een moment waarop je trots was op jezelf
• Noem de 3 kenmerken van vriendschap

De gast sprak de antwoorden in middels een speciaal op maat gemaakte iPad app. Dan volgde een korte uitleg over de VR beleving; hoe het werkt en dat de interactie de beleving optimaliseert. Maar met name was dit bedoeld om de gast op het gemak te stellen, want het voelt toch vreemd als er iemand naar je kijkt, terwijl je een VR-bril op hebt. En dan was het moment daar dat de VR beleving kon starten.

Dit was het begin van de virtuele reis door The Wonder of You, oftewel: je eigen lichaam. Na afloop van de VR beleving nam de host de VR-bril en controllers weer aan en vroeg uiteraard hoe de beleving was geweest. Daarna nam de host de gasten mee naar het Philips PR team voor een hapje en een drankje, en met name om na te praten over de totaalbeleving en de rol die Philips inneemt in het leven van de mens met zinvolle producten en oplossingen die mensen helpen goed te leven, gezond te blijven en van het leven te genieten.

Campagne

In navolging op de save the date, volgde via een mail van het Philips PR team de officiële uitnodiging. Deze mail bevatte een audio fragment van de verteller, de ‘Blue Dot’. Zij nodigde de gasten uit voor een reis door The Wonder of You, wat dat ook precies zou mogen zijn... Na een nabeltraject door de PR officers werd de unieke gastenlijst samengesteld. Deze gasten werden op locatie ontvangen om The Wonder of You echt te gaan beleven middels VR. Dit was het begin van de virtuele reis door The Wonder of You, oftewel: je eigen lichaam.

De Blue Dot neemt je mee naar zeven lichaamsdelen -ruimtes-. In de 17 minuten die volgen wordt nergens het merk Philips of een product genoemd. Wél heeft iedere ruimte een boodschap om gezond te blijven.

Mond:
• Lachen maakt je blij
• Door echt te lachen verscheen er een prachtig licht.
• Mondhygiëne is belangrijk voor je lichamelijk welzijn (Oral Healthcare)

Longen:
• Longen zorgen voor in- en uitademing
• Let op het ritme in je ademhaling (Resparatory care)

Hersenen:
• Een bibliotheek vol potjes met herinneringen
• Mentaal belangrijk om lichamelijk gezond te blijven
• Sommige potjes konden worden geopend en dan hoorde je jouw persoonlijke herinnering waar je trots op was

Hart:
• Luister altijd naar je hart en voel je eigen bloed stromen
• Het hart staat voor liefde en de mensen waar je van houdt (Mother & Child Care)
• Door aan de sterrenhemel van je hart te zoeken hoorde je de 3 namen van de
personen die dicht bij je staan.

Bloedvaten:
• Bewegen is gezond
• Gasten moesten fysiek bewegen om het bloed sneller te laten stromen.

DNA:
• Wees trots op jezelf en op je vriendschappen
• Wie je ook bent: het is goed!!

Het verhaal eindigt met de Blue Dot die nog een laatste boodschap voor je heeft. Je
lichaam is je vriend. En je hoort de 3 eigenschappen van vriendschap die voor jou belangrijk
zijn. En dan blijkt uit deze conclusie wie de Blue Dot is, namelijk ‘alles waar Philips voor
staat’.

Aansluitend aan de experience ontvangen de gasten nog een giftbag maar de herbeleving
volgt de volgende dag. De gasten ontvingen een mail met een QR-code voor een
AR-experience. Deze experience via een app begint met de ‘Blue Dot’ die bij jou thuis op
tafel verschijnt en die een recap geeft van de kernboodschap van de dag ervoor. Waarin je
eigen persoonlijke antwoorden uit de intake terugkomen.

The Wonder of You

Voor dit Philips Global Lifestyle Press Event is een een immersive event experience ontwikkeld waarin een fysieke product presentatie samenkomt met een indrukwekkende video-, VR- en AR-beleving. Het concept van deze totaalbeleving heet: #TheWonderofYou.

The Wonder of You was (en is nog steeds) een uniek wereldwijd event waarin persoonlijk (live) contact met influencers en lifestyle pers op een succesvolle manier gecombineerd is met high-end technology zonder daarbij een warme persoonlijke touch te verliezen. Integendeel, tijdens een indrukwekkende AR-, VR- en videobeleving was er juist volop tijd en ruimte voor een zeer persoonlijke beleving die door de deelnemers als hoogst bijzonder
werd ervaren.
Deze immersive experience werd overal ter wereld, binnen de veilige COVID-19 normen, uitgevoerd. In Nederland betekende dit dat gasten in een klein gezelschap werden ontvangen en aansluitend 1-op-1 werden begeleid door een Philips-host op een hotelkamer. Na de Video & VR-experience, vond er een persoonlijke product presentatie
plaats die perfect aansloot op de behoefte van de persoon in kwestie. Ter afsluiting konden de gasten nog napraten in het gezelschap van de Philips PR medewerkers.

In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kwam men met een groep van maximaal 10 personen samen. Gezamenlijk beleefde zij de video experience en aansluitend ging men alleen naar een hotelkamer voor de VR-beleving. Ter afsluiting was een diner georganiseerd waar de producten werden gepresenteerd door Philips.
In New York mochten nog geen groepen samenkomen en werden alle gasten 1-op-1 verwelkomd in een hotelkamer waar zij de totale beleving ervaarden.

De dag na de fysieke eventervaring ontvingen de gasten een persoonlijk mail van hun Philips contactpersoon met een QR-code. Met deze QR code konden de gasten het event in het kort nog eens na beleven in AR, waarbij Philips in 3D bij de gasten op tafel verscheen.Uiteraard ook hier weer: een verrassende persoonlijke ervaring.

Bekijk hier de video #TheWonderofYou.



De Gouden Giraffe Event Awards 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door deze eventhelden:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.