Case%3A+experience+om+de+wereld+van+drugssmokkel+zichtbaar+te+maken
Cases

Case: experience om de wereld van drugssmokkel zichtbaar te maken

Het bureau M&C Saatchi wilde de verborgen wereld van drugssmokkel zichtbaar maken. Doel was om exposure te genereren voor de nieuwe serie ZeroZeroZero op Sky Italia. De campagne maakte een normaal onzichtbare wereld op onconventionele wijze zichtbaar en zelfs letterlijk tastbaar.

Sky Italia lanceerde een nieuwe tv-serie waarin de geheimen van de drugswereld worden onthuld. Hoe trek je zoveel mogelijk publiek voor deze spannende serie? Met deze opdracht ging bureau M&C Saatchi aan de slag. Het resultaat was een bijzondere pop-up store.

De winkel droeg de naam ZeroZeroZero, net als de tv-serie. Teddyberen, tandpasta, koffie en bh's, een toch niet alledaagse combinatie van producten, trokken de aandacht van veel voorbijgangers. In de shop werden zij aangesproken door vriendelijk personeel dat de potentiële uitleg gaf over hoeveel gram cocaine je kunt smokkelen in de verschillende producten. De reacties waren goud. De een kon z'n oren niet geloven, de ander werd boos, terwijl er ook een groep mensen was die de verkooppraat aanhoorde alsof het de meest logische zaak ter wereld was.

Resultaten

De pop-up store was maar kort geopend, maar miste z'n uitwerking niet. In 48 uur kwamen 7519 mensen de winkel binnen. In no time werd een aantal van 15.000 social media-impressies bereikt en door middel van media-aandacht werden bijna 45 miljoen mensen bereikt. 

Deze spraakmakende en succesvolle case behaalde een eerste prijs bij het Bea World Festival als meest effectieve businessevent.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.