Best+Event+Awards+World%3A+communicatie+campagne+met+keiharde+live+impact
Cases

Best Event Awards World: communicatie campagne met keiharde live impact

Het is een lastig onderwerp, waar de diverse landen op verschillende manieren mee omgaan: het gebruik van je mobiel tijdens het autorijden en de enorme gevaren daarvan. In Duitsland zie je regelmatig banners langs de kant van de weg, maar de Fransen maakte juist ver weg van de snelweg, aan de hand van The Oval Office, enorme indruk met een live communicatie campagne.

De campagne van het Franse verkeersbureau La Délégation à la Sécurité routière maakte live enorme impact, maar ook in de juryruimte van de Best Event Awards World in Rome. Een onverwachte en opvallende kunstinstallatie om de Fransen te wijzen op de gevaren van telefoneren tijdens het rijden staat centraal in de case waarmee The Oval Office (Fra) verschillende prijzen, waaronder de Press Award in de wacht sleepte:

Vies Brisées

Opdrachtgever: La Délégation à la Sécurité routière
Bureau: The Oval Office
Awards:

  • 3rd BEA WORLD GRAND PRIX
  • 1st SPECIAL MENTION FOR BEST CREATIVITY
  • 1st PRESS AWARD
  • 2nd CREATIVE INSTALLATION
  • 3rd NON-PROFIT/CSR EVENT


Wij creëerden "Vies Brisées" ("Verbrijzelde levens"), een harde tentoonstelling in samenwerking met de kunstenaar Simon Berger, bekend om zijn portretten van verbrijzeld glas. Op de displayschermen van 5 monumentale smartphones (2,5 m hoog) die op de Place de la République in Parijs stonden opgesteld, onthulde de kunstenaar, door het glas met zijn hamer te breken, de gezichten van verkeersslachtoffers die midden in een gesprek om het leven kwamen. Deze intense portretten in verbrijzeld glas, aangebracht op smartphones, roepen onmiddellijk de schok op van het ongeval, de verbrijzelde voorruiten en de levens die voor altijd zijn veranderd.

De mediajury, dit jaar voorgezeten door EventBranche.nl uit Nederland, onderbouwde de winnende casus als volgt:

"Zoals altijd was de mediajury op zoek naar een gamechanger. We zagen Heineken in Brazilië een nieuwe jongere doelgroep bereiken en perfect werk leveren binnen Twitch. Jameson kwam met een hele slimme social media campagne en hun tractor voor Tom en Apprentiscene liet zien hoe je gedrag van jongeren kunt veranderen, maar wij kozen voor een case die de kracht van ons vak liet zien, tot kippenvel aan toe."

"Wij als de business van LIVE Contact moeten begrijpen dat we groter zijn dan evenementen, we zijn de industrie van het raken, van het indruk maken, van het veranderen van gedrag en dat, dames en heren, is naast onze belangrijkste rol binnen Marketing onze toekomst: LIVE voor een beter leven, LIVE voor het veranderen van gedrag. De winnaar van de mediajury deed dat met kunst, moderne technologie, recht in je gezicht, in een openbare omgeving en veranderde je houding meteen wanneer je de ervaring tegenkwam, live of online... De winnaar van de mediajuryprijs is VIES BRISEES van The Oval Office.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.