BEA+World+2021%3A+Universiteit+van+Amsterdam+in+de+prijzen+met+online+kennisfestival
Cases

BEA World 2021: Universiteit van Amsterdam in de prijzen met online kennisfestival

BEA WORLD 2021 - Brons was er voor het online kennisfestival van de Universiteit van Amsterdam. UvA Open, de jaarlijkse alumnidag verloor haar kracht niet online en bereikte zelfs een record aantal mensen. D&B Eventmarketing ontwikkelde het concept voor het online evenement.

De Universiteit van Amsterdam (UvA) organiseert ieder jaar een alumnidag, om oud-studenten te verbinden, kennis te delen en zo een community te bouwen en te verrijken. De dertigste editie kon door corona niet fysiek plaatsvinden, dus werd samen met D&B Eventmarketing gekeken naar een online variant. Dat werd UvA Open, een vierdaags interactief informatief kennisfestival met heel veel boeiende programma-onderdelen en sprekers. Een opzet die een recordaantal deelnemers trok én een nieuw - jonger - publiek.

De pandemie vroeg om een ​​nieuw soort UvA Universiteitsdag: daarom creëerden we een 3-daags online alumnifestival met 11 uitzendingen, waarmee een nieuwe, jongere en internationale doelgroep werd aangeboord.

Bij het maken van het concept zijn we uitgegaan van de functie en rol van een universiteit in iemands leven. Het is een plek waar ze leerden, opgroeiden en zich ontwikkelden. Een tijd waarin ze vrienden maakten en de stad Amsterdam verkenden. Na hun studie vloog iedereen het land uit en kwam op geweldige posities en plaatsen over de hele wereld terecht. Maar die tijd aan de UvA roept altijd herinneringen op. Dat gevoel wilden we weer oproepen door een virtuele plek te lanceren waar je 24/7 terecht kunt voor relevante kennis en inspiratie en waar je elkaar kunt ontmoeten. De UvA zet haar deuren open voor alle alumni: UvA Open was geboren.

We hebben het dagprogramma omgetoverd tot een week vol interessante lezingen en reflecties. We begonnen elke dag met een opening en sloten de dag af met onze eigen talkshow. We gebruikten digitale middelen zoals een online evenementenplatform en riepen mensen op voor interactie. Dit evenement is gebruikt om het nieuwe Alumni Platform UvA Bridge te lanceren. We ontwikkelden de nieuwe naam, logo en huisstijl.
 

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.