BEA+World+2021%3A+2+keer+goud+en+1+keer+zilver+voor+Smooth+taste+new+crate+van+Bud
Cases

BEA World 2021: 2 keer goud en 1 keer zilver voor Smooth taste new crate van Bud

BEA WORLD 2021 - Bud gebruikte het aloude bierkrat om als merk nog dieper de Nederlandse biermarkt te penetreren. Een slimme combinatie van artistiek collectors item, pop-up store en veel mediawaarde, met als locatie de supermarkt, leidde tot gouden BEA World Awards in de categorie Product / Service Launch en Best Business Effectiveness en zilver in de categorie Brand Activation. Daarmee was Bud de grote 'Nederlandse' winnaar. (foto: BEA World Festival)

De opdracht voor WINK Creative Experiental Agency van hun vaste opdrachtgever Bud (Anheuser-Busch Inbev) was niet de meest eenvoudige: ontwikkel een 360 graden 'through-the-line' campagne om het nieuwe Bud-kratje te lanceren in Nederland. High-quality was daarbij het uitgangspunt in lijn met Bud's smaak.

WINK bedacht iets nieuws: Bud Crate Cover Art. Vanuit de vier grote steden in Nederland koos Bud samen met het Moco Musuem 5 kunstenaars die zorgden voor limited-edition kunstwerken die dienden als krat-cover. De cover kwam over de flesjes te liggen en moest natuurlijk uitgroeien tot een collectors item.  

Daarbij werd de supermarkt omgebouwd tot evenementenlocatie: dé plek waar ook tijdens de corona-pandemie altijd bezoekers kwamen, kreeg een Bud pop-up store. Het liep storm en in 24 uur waren alle Bud kratten uitverkocht, met ook nog eens een ongekende PR waarde. Hoe dat eruit zag?

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.