E-sport events zijn booming: Live Legends maakt live experience in Berlijn

06-08-2018 - Er is geen twijfel over mogelijk: we zitten middenin een live gaming-boom. Alleen al in de VS en West Europa hebben meer dan 12 miljoen gamers live eSports-evenementen bijgewoond. Onlangs mocht Live Legends de game PlayersUnkown’s Battleground vertalen tot een live experience voor de openingsshow in Berlijn. Dit soort gaming toernooien zijn zo populair dat organisatoren sponsors als Coca-Cola en American Express aantrekken.

Op PlayerUnkown’s Battleground (PUBG) 2018 hebben 20 professionele PUBG-teams van over de hele wereld gestreden om 2 miljoen dollar aan prijzen. Dit is het eerste grote PUBG e-sports toernooi dat wordt georganiseerd door PUBG Corp. Live Legends werd gevraagd om de content en het lichtontwerp te verzorgen, video en licht te bedienen en de leiding te nemen over het set-design.

‘We hebben van deze game een live ervaring gemaakt en de totale impact kunnen vergoten, waarbij we delen van game hebben vertaald naar dit event. Bijvoorbeeld: wanneer je het spel speelt, wordt het land en de cirkel onder je kleiner en kleiner, net zoals alle bewegende lichten (meer dan 1500) de arena kleiner laten lijken. Nog een voorbeeld: wanneer er mensen in het spel sterven, wordt de content van het hokje van deze speler automatisch op zijn scherm veranderd. Dit soort realtime contentgeneratie (Game Trigger Scripting zoals dit genoemd wordt) is geschreven door ons eigen whizkid Dave.’

Eén van Live Legends specials is het mappingproject met 48x30k projectoren op het 30 meter cirkelvormige doek. Verder ontwierpen zij een openingsshow met 360 graden video- en floormapping met een bijzondere aerial-act, 16 violisten, 8 parachutisten en special FX.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners