15%2Djarige+conceptcateraar+De+Borrelfabriek+showt+%27nieuwe+jas%27+tijdens+relatie+event
Persberichten

15-jarige conceptcateraar De Borrelfabriek showt 'nieuwe jas' tijdens relatie event

De tweede editie van Celebrate Summer in de Kromhouthal, het jaarlijkse relatie event, greep de Amsterdamse creatieve cateraar aan om een 3 in 1 lancering te doen: nieuwe concepten, nieuwe smaken én een nieuwe huisstijl.

In de vroege avondzon kwam een selecte groep van eventorganisatoren, corporate eventmanagers en toonaangevende eventbureaus samen om terug te kijken op een succesvol eerste halfjaar. “We vinden het belangrijk onze relaties te bedanken en doen dat het liefst op een bijzondere manier. Gelukkig zitten we qua bijzonder zeer goed met onze partner De BorrelFabriek”, aldus Vincent de Ridder, Algemeen directeur van de Kromhouthal. “Zij voegen aan elk event iets magisch toe. Dat is gewoon genieten met al je zintuigen.”

Een nieuwe jas
Cateraar De Borrelfabriek heeft creativiteit in hun DNA. Hun kantoor bij Sloterdijk is een soort Willy Wonka-fabriek waar F&B concepten ontstaan vanuit de visie en vraag hoe catering anders, leuker, beter en, last but not least, duurzamer kan. Door de eigen creatieve ideeën te koppelen aan kunstenaars, fooddesigners en andere creatieve geesten ontstaan bijzondere samenwerkingen met als uitkomst catering concepten die niet alleen onalledaags zijn, maar ook uniek.  Anders dan anders is altijd het uitgangspunt, zonder het geluk van lekker eten uit het oog te verliezen.

Eigenaar Kim Borrel, met een lekkere vlierbloesempunch in haar hand, staat op deze avond met recht te glimmen van trots. Nog maar een paar maanden terug lanceerde De BorrelFabriek haar nieuwe website en niet veel later gingen ook hun vrachtwagens in nieuwe stijl de weg op. De Amsterdamse cateraar greep haar 15 jarige bestaan aan om zichzelf een nieuwe jas te geven en die is vanavond voor het eerst in haar totaliteit te zien. “Het is geweldig te zien hoe hier alles samenkomt; onze nieuwe huisstijl, onze nieuwe concepten en onze nieuwe smaken. Best spannend, kan ik je vertellen maar aan de blije gezichten te zien geloof ik dat het werkt.”

Bok in de spotlight
Bij aankomst werden gasten ontvangen met een Magic punch geserveerd uit een metershoog XXL cocktailglas. Voordat men in groepjes naar het Smaaktheater met de flamboyante van kop-tot-kont chef Nel Schellekens werd geleid, kon men zich tegoed doen aan Hollandse Nieuwe. “Maar dan wel een héle speciale”, licht Kim toe. “Onze Keith Haring Kar is een ode aan de kunstenaar; zowel de kar zelf als de geserveerde haring is een klein kunststukje.”

Ondertussen staat De BorrelFabriek’s keukenteam in de hete avondzon een bok te bereiden op de bbq. Volgens Kim is het niet meer van deze tijd om ’18 soorten vlees’ op de bbq te leggen. “Liever één bok in de spotlight en die op verschillende manieren bereiden. Zo hebben we hier meerdere bereidingen van bok waaronder een ‘bokbal’, heerlijk ‘pulled’ bok en ‘assado’ van bok. We streven naar ‘0% waste, 100% taste’.” Dit als onderdeel van het Love Fight Waste programma dat De BorrelFabriek in 2015 heeft opgezet en van waaruit verschillende duurzame initiatieven en samenwerkingen worden aangegaan. Terwijl de zon in het IJ zakt, de gasten elkaar vinden in goede gesprekken, wordt er live ijs gemaakt. Het bietenijs, venkelijs en blauwe kaas-dadelijs brengt de verrassende verkoeling waar iedereen op wachtte.

Anderhalf uur langer dan gepland liep Celebrate Summer dan toch ten einde. Dat gasten geïnspireerd huiswaarts gingen werd wel duidelijk uit de vele reacties die Vincent de Ridder, Algemeen directeur van de Kromhouthal mocht ontvangen. “Ik kijk met trots terug op een zeer geslaagd evenement dat dankzij alle partners een groot succes is geworden”.

www.deborrelfabriek.nl

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.