Warsteiner+ziet+positieve+spin%2Doff+door+creatieve+activaties+op+festivals+en+evenementen
Nieuws

Warsteiner ziet positieve spin-off door creatieve activaties op festivals en evenementen

EVENTMARKETING #JOINTHELIVEREVOLUTION - Warsteiner is al enige tijd bezig met een herkenbare groeistrategie in Nederland. Het biermerk heeft een eigen imago en uitstraling en vertaalt dat veelal in activaties op festivals en evenementen. In het komende EventBranche Magazine Hannes Bernoski Channel Manager On Trade Warsteiner Benelux aan het woord in ons katern met merken over de inzet van events in hun marcom-mix.

Hannes Bernoski – Channel Manager On Trade Warsteiner Benelux op de vraag welke rol events spelen binnen de marketing en communicatie van het biermerk: 'Hoe dichter je bij de Duitse grens komt, hoe meer mensen ons merk kennen. In de randstad hebben we sinds 6 jaar een samenwerking met meerdere kwalitatieve toonaangevende festivals. Dankzij verscheidende creatieve merkactivaties die aansluiten op onze positionering hebben mensen ons beter leren kennen. Dit heeft voor een positieve spin-off gezorgd.'

Herkenning en erkenning zien we vooral terug in de vorm dat we steeds vaker aan tafel worden gevraagd bij een bredere groep horecazaken, zo ook in die regio’s waarbij dat in het verleden niet het geval was. Het aantal evenementen waar we actief waren is de afgelopen jaren gegroeid, maar groei is geen doel op zich. Op gebied van festivals zullen we selectief blijven door alleen samen te werken met events die passen bij onze positionering.'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.