Waarom uw gast naar uw evenement komt? 1 netwerken 2 leren en that's it!

20-02-2018 - EVENEMENTENONDERZOEK - EventBranche.nl is trots lid van het EventMB.com netwerk, waar in ieder taalgebied 1 partner toegelaten wordt tot het netwerk van de toonaangevende eventmarketingwebsite. Als partner mogen we daarom de resultaten van een groot onderzoek onder ruim 2200 eventmanagers, event- en meetingplanners, marketeers, etc. delen. 'Netwerken en leren verreweg de belangrijkste prioriteit van uw eventbezoekers.'

In een aantal artikelen zal EventBranche.nl de resultaten uit het wereldwijde onderzoek onder eventmanagers en event- en meetingplanners presenteren. In dit eerste artikel: de algemene uitkomsten. Wat is de verwachting van uw evenementen budget? Welke prioriteiten heeft uw bezoeker? Wat is de grootste uitdaging voor het organiseren van een evenement? Hier de uitkomsten die u veel inzichten geven:

1. Marketing budget

Onder de ruim 2200 opdrachtgevers en organisatoren is slechts een enkeling negatief over de ontwikkeling van hun marketingbudget voor 2018, maar liefst 85% verwacht groei of op zijn minst consolidatie van het huidige budget.


>> Veel meer over eventmarketing

2. Experiental marketing

Als het gaat om de vraag naar eventmarketing en live communicatie, of in het onderzoek, experiental campaigns, geeft de meerderheid van de opdrachtgevers aan dat de vraag naar dergelijke experience campagnes zal toenemen. Hier is slechts iets meer dan 1 op de 100 negatief.


>> Veel meer over Experiental Marketing

Als het gaat om experiental marketing als prioriteit voor marketeers en communicatieprofs zien we dat minder dan een derde positief is, vergelijkbaar met het percentage negatief. De meerderheid weet het niet. Daar is dus nog wel terrein te winnen:


>> Veel meer over Experiental Marketing

3. Optimisme over de eventindustrie

Maar de algemene vraag hoe is de stemming kijkend naar de eventbranche als een geheel, dan is het optimisme groot, heel groot zelfs.


>> Veel meer over Eventmarketing

4. Waarvoor komt uw gast naar uw event?

Tot slot: als het gaat om de prioriteiten van uw bezoekers en dus de reden dat uw gasten naar uw evenement komen, is er een hele heldere nummer 1 en 2: netwerken (81,7%) en leren (71,3%). Moet worden opgemerkt: de nummer 5 uit deze lijst is vrij treurig...toch....


>> Veel meer over Eventmarketing

>> In het volgende artikel over dit toonaangevende onderzoek: hoe gebruikt de eventmarketeer social media?
>> In het derde artikel over dit toonaangevende onderzoek: uitdagingen en prioriteiten

1 Reacties

Daar hebben wij baat bij
Kennis in de component in een Event om er komen tot een verantwoord ROI model
Dank EventBranche
Harry de Winter @ 22-02-2018 14:21 uur

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners