Unilever%2Dmerk+Magnum+breekt+omzet%2D+en+publiciteitsrecords+met+pyjama+evenement
Nieuws

Unilever-merk Magnum breekt omzet- en publiciteitsrecords met pyjama evenement

Communicatiebureau Glasnost bedacht voor de introductie van Magnum Pints een zeer effectief evenement. Rondom de introductie werd de focus gelegd op het maximaliseren van de gebruikservaring van pints. Speciaal hiervoor werd een zeer exclusief slaapfeestje georganiseerd in het Conservatorium hotel te Amsterdam, een van Nederlands meest luxueuze hotels.

Glasnost is dit jaar in maar liefst twee categorieën bij de gerenommeerde European Excellence Awards 2017 genomineerd. In opdracht van Unilever bedacht Glasnost de geïntegreerde Magnum Pyjama Party campagne voor de introductie van de nieuwste Magnum: de Magnum Pints. De Magnum Pyjama Party is genomineerd in de categorieën ‘Food & Beverage’ en ‘Belgium, The Netherlands, Luxembourg’. 

Door een gelaagde media en influencer strategie in te zetten ontstond in de weken voorafgaand het feest al een buzz op social media. Naast een mooie gastenlijst lag de uitdaging in het meegeven van een unieke merkbeleving. Verspreid over het hotel werden ervaringen gecreëerd waarbij het merk en product 'in de actie verstopt zaten'. De strategische inzet van merkbeleving, media en influencers, zorgde voor een absoluut publiciteitsrecord. Binnen 50 dagen werden 500.000 Magnum Pints in Nederland verkocht. Daarnaast verschenen 400 verhalen in de media, waarmee een cumulatief bereik van 38 miljoen impressies in Nederland en België is behaald.

Case Video Magnum Pyjama Party from Glasnost on Vimeo.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.