Tips voor het invullen van het gouden giraffe inschrijfformulier

10-11-2017 - GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe is sinds 2 jaar omgeturnd in een impact en effect award. Daarbij zeggen we eigenlijk: onderscheiden met creativiteit, innovatie, etc. dat kan nog altijd, maar dan wel altijd in het teken van de effectiviteit. Daar gaat het uiteindelijk om.

 

Daarom is het reeel om een dagje te reserveren voor het invullen van het inschrijfformulier. Met deze objectieve tips en uitleg kan het ook in een halve dag. Het geeft in ieder geval houvast:
 

  • Lees goed de vragen, het staat er helder, maar neem het goed in u op, voordat u antwoord geeft.
  • Opdrachtgever en bureau hebben de lead bij het invullen. Een aantal vragen kan echter alleen ingevuld worden door de opdrachtgever:
    - aanleiding voor het evenement binnen de organisatie?
    - waarom is er binnen alle vormen binnen de marcom-mix gekozen voor een evenement?
    - in hoeverre was het event een onderdeel van een maromc-traject en welke rol speelde het event binnen dat traject?
    - welke rol speelt dit event in de toekomststrategie van uw bedrijf/merk/organisatie
    - etc.
  • Kies de juiste categorie. Dat doet u op een simpele manier: wat was de hoofddoelstelling, maar ook waar zit het effect/impact. Leg dat bloot en kies dan voor Brand, Relatie of Intern. In de categorie Beurzen zijn we echt op zoek naar beursconcepten/titels en bij Congressen gaat het om de overdracht van kennis. Let op, een intern congres kan dus een effect hebben op de interne organisatie (kies dan voor Intern), maar ook op kennisniveau (kies dan voor congres)
  • Vul bij het financiele overzicht minimaal het totaalbudget in (inclusief barters & sponsoring) en budget per persoon. Mogen exacte bedragen door de opdrachtgever niet worden gedeeld zorg dan voor een omschrijving hiervan (bijvoorbeeld: totaalbudget tussen de 10.000 - 20.000 euro)
  •  Zorg dat je in het inschrijfformulier duidelijk aangeeft welke toeleveranciers van essentieel belang waren voor het succes van het event. Bij een eventuele nominatie worden zij ook in de spotlights gezet!
  • Wees niet bang, er is geen antwoord goed of fout, we vragen in het inschrijfformulier naar uw afwegingen, uw concept, uw keuzes en uw effect, dus dat waar u dagelijks mee bezig bent.
  • Blijf binnen het maximum aantal woorden, dus schrijf kort, krachtig en bondig: kom snel to the point
  • Breng voor het invullen voor jezelf nog 1 keer de stappen in kaart: uitgangspunt/uitdaging, doelstelling, doelgroep, concept, uitvoer, effect en impact en vooral hoe alle keuzes aan dat laatste hebben bijgedragen. Dat maakt het invullen nog veel eenvoudiger.
  • Lever indrukwekkende foto's en video aan, die het verhaal ook echt vertellen.
  • Benadruk de onderdelen die voor u onderscheidend en/of impactvol waren.
  • Besef dat de Gouden Giraffe het effect/de impact zwaar laat meewegen, hier moet de opdrachtgever iets over kunnen vertellen. Dat hoeft niet altijd een ROI-berekening te zijn, maar leg wel bloot wat het voor de organisatie heeft opgeleverd.
  • Het invullen van het inschrijfformulier voor de Gouden Giraffe is net als een evenement zelf: vertel het verhaal, wees transparant en creatief, maar pas op voor overregie: dus doe, vul in en win!

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners