Tijdbesparende tips voor event managers (deel II )

06-05-2018 - Eerder las je al op EventBranche.nl hoe je aan de hand van 25 tips kostbare tijd kan winnen tijdens werkuren. Waar je op het werk effectiever kan werken om meer dingen in minder tijd af te krijgen, kun je thuis zorgen dat je meer tijd voor jezelf overhoudt. Klinkt goed, toch? Nog maar eens 23 tips om tijd te besparen als eventmanager.

De basis van je dag begint waarschijnlijk thuis (of in een hotelkamer). Hoe je de dag begint, beïnvloedt het vermogen om later op de dag dingen gedaan te krijgen. We zetten in deel I al 25 tips om tijd te besparen als eventmanager op een rij, in deel II nog maar eens  23 zogenoemde ‘hacks’ op een rij om de productiviteit in vrije tijd te verhogen.

 
1.      Automatiseer en delegeer.
Er zijn geen prijzen voor evenementenplanners met het schoonste huis. Automatiseer en delegeer dingen waar je geen tijd voor hebt of dingen die effectiever door anderen kunnen worden gedaan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het laten bezorgen van je boodschappen, een was-service, neem iemand aan voor de huishouding en laat uw auto repareren en terugbrengen naar uw werk bijvoorbeeld.

2.      Leg ’s avonds klaar wat je de volgende ochtend nodig hebt.
Wellicht een open deur, maar door ’s avonds 5 minuten uit te trekken om het één en ander klaar te legen voorkom je rondrennen in de ochtend.  

3.      Slaap elke nacht 7-8 uur.
Het is slechts een droom om te denken dat je productief kunt zijn met enkel een paar uur slaap.  Moeilijke beslissingen worden moeilijker bij te weinig slaap en de productiviteit zal ook niet beter worden.

4.      Drink een glas water direct nadat je wakker wordt.
De meesten van ons zijn uitgedroogd wanneer zij wakker worden. Meestal voegen wij meteen koffie toe aan het water, maar vervang dit eerste kopje koffie eens door een glas water of een glas warm water met citroen. Dit is goed voor de hydratatie en het metabolisme. Uitdroging veroorzaakt ook vermoeidheid, met deze tip zal je je energieker voelen.

5.      Zet de muziek aan in de ochtend.
Gebruik hiervoor je favoriete afspeellijst, deze nummers zullen je in beweging krijgen. Tevens kan dit handig zijn om idee te krijgen van de verstrijkende tijd. Als het 4e nummer afloopt, dan moet je een keer vertrekken.

6.      Neem een ​​minuut de tijd om te plannen hoe je de dag gaat beginnen en wat u die dag gaat doen.
Je kunt dit tijdens het woon-werkverkeer doen of tijdens het ontbijtje. Met een planning ben je doelbewuster bezig en dit kost minder energie.

7.      Een tip die waarschijnlijk niet door veel lezers daadwerkelijk uitgevoerd zal worden:
Draag een soort van 'uniform'. Mark Zuckerberg en Steve Jobs stonden bekend om hun minimalistische benadering van hun kledingkasten. Door elke dag hetzelfde type kleding te dragen, bespaar je tijd. Keuzestress kost ook tijd namelijk. 

8.      Neem gewoontes op in je schema.
Gewoontes zijn iets dat we doen zonder na te denken. Het creëren van gewoonten voor de gewenste acties zal je dus helpen om ze gemakkelijk uit te voeren.

9.      Weet waar je kostbare tijd naartoe gaat.
Sta je elke ochtend in de rij om een ​​broodje koffie of ontbijt te kopen? Wellicht een open deur maar een koffiezetapparaat en een oven voor de broodjes kan je 15-30 minuten extra per dag geven.

10.   Neem altijd een notitieboekje mee of gebruik een app die ideeën en taken vast kan leggen.
​Bekijk deze aan het einde van elke dag en verzamel deze ideeën vervolgens waar je ze nodig hebt, op het boodschappenlijstje, in de agenda of op het prikbord. Voor wie de agenda app nog niet gebruikt, begin er dan vandaag mee. Synchroniseer deze met de computer zodat je afspraken niet vergeten kunnen worden.

11.   Concentreer op je ademhaling.
Focus gedurende tien minuten, het mag ook iets korter zijn, per dag op je ademhaling. Aandacht voor zoiets simpels als onze ademhaling maakt ons bewust van stress en lichamelijke reacties daarop. Dit voorkomt dat het een groter probleem wordt.

12.   Get organized!
Zoeken naar spullen heeft nog nooit iemand productiever gemaakt. Je hebt geen traditioneel archiefsysteem nodig, maar je moet weten waar alles zich bevindt.

13.   Het gebruik van het openbaar vervoer kan ervoor zorgen dat je tijd bespaart.
Je vertrekt op vast tijden, je hebt tijd om tijdens de rit te werken. Dit kan lastig zijn wanneer je niet in een regio woont waar het openbaar vervoer consequent rijdt, denk dan aan mogelijkheden om bijvoorbeeld met iemand anders mee te rijden.

14.   Laat de boodschappen bezorgen.
Online kun je de bestelling plaatsen en tegenwoordig kun je bij bepaalde winkels ook een tijdstip selecteren. Dit scheelt ontzettend veel tijd en gedoe. Wel moet je vooraf kunnen plannen wat je wanneer wil eten. Dit vergt wel wat meer voorbereiding maar dit zal steeds makkelijker gaan.

15.   Doe zaken met bedrijven in de buurt.
Ja, ook voor de loyaliteit maar ook als het gaat om effectiviteit. Je kunt vaak snel schakelen en er zijn korte lijntjes.

16.   Stop met het kijken van televisie.
De tijd vliegt snel voorbij als je voor de buis zit. Je verlies uren en uren met iets wat niet nuttig is. Dit kan ook je slaap ten goede komen. Veel voordelen!

17.   Plaats dingen waar u ze nodig hebt.
Organiseer uw huis en kantoor om dingen te plaatsen waar ze het vaakst worden gebruikt.

18.   Laat goederen die u regelmatig nodig heeft, automatisch verzenden.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan koffie. Bestel geen bulk maar laat elke maand een verpakking verzenden. Het bespaart aankooptijd en maakt u zich minder zorgen.

19.   Was je haar niet elke dag.
Tenzij dat nodig is natuurlijk. Het niet wassen van haren scheelt al gauw een kwartier á half uur als je het drogen en stylen meerekent.

20.   Maak onderscheid in je sleutels.
Gebruik een kleurtje of een markering om duidelijk te maken welke sleutel waarvoor is. Hang ze eventueel in een sleutelkastje of leg ze in een mandje bij de deur.

21.   Draag een rugzak voor je laptop.
Het is misschien niet het meest stijlvolle accessoire, maar het zal je helpen alle dingen te dragen die je nodig hebt zonder je rug te belasten.

22.  Gebruik verkeersapps.
Weet waar de files staan voordat je er in vast staat. Dit zal veel tijd en hoofdpijn besparen.

23.  Zeg nee. En doe dat vaak!
 

>> LEES OOK DEEL I: Maar liefst 50 geniale tips om tijd te besparen voor event managers (deel I)



Event Promotion:  55 Glorious time-saving hacks for event profs first appeared on EventMB 


 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Blue Boat Company

    Bent u op zoek naar een echte Amsterdamse kroeg of privéruimte voor een lunch of diner? Wij bieden u een varende...
  2. Amplify Eventmarketing

    Welkom bij Amplify EventMarketing
  3. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws. To...
  4. Omnivents

    De stoerste evenementen op de mooiste locatie
  5. België Toerisme Wallonië - Ardennen

    Meet in Green in het zuiden van België

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners