The Next Event: Ahold, Coca-Cola en Shell over eventmarketing en live communicatie

15-03-2018 - THE NEXT EVENT - Dinsdag 3 april organiseert EventBranche.nl samen met EvenementOrganiseren.nl en diverse partners The Next Event. Het evenement in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam bestaat uit twee onderdelen: een groot kennisevenement, met diverse kennispleinen én een congres dat uw kennis, inzichten en inspiratie biedt. Hierbij het volledige programma van het congres.

The Next Event op dinsdag 3 april in de Van Nelle Fabriek biedt in 1 event een kennisprogramma voor 2 doelgroepen: voor opdrachtgevers die met de praktische uitvoer van evenementen bezig zijn en een tweede deel voor opdrachtgevers die strategisch met eventmarketing en live communicatie bezig zijn. Voor dat tweede deel, het EventBranche LIVE congres is het programma compleet:

Inschrijven via deRegistratiebalie:

PROGRAMMA
09.00 uur:        Deuren open
                        + Verrassende opening
10.00 uur:        Plenaire sessie 1: Ahold
11.00 uur:        Netwerk en kennistafels
12.00 uur:        Plenaire sessie 2: Coca-Cola & Shell 
13.00 uur:        Netwerklunch
14.00 uur:        Plenaire sessie 3: Timo Kiuru
15.00 uur:        Netwerk en kennistafels
16.00 uur:        Netwerkborrel


Sessie 1 Ahold:  Van storytelling naar storydoing 
Door: Sanne Nobel (Senior Manager Brand Activation bij Ahold, foto) en Patrick Roubroeks (XSAGA)


Albert Heijn zit vol op evenementenkoers en ziet evenementen als een essentiële aanvulling op het live contact dat ze in de winkels maken met de klant. En binnen Albert Heijn is het een strategisch aandachtsgebied: ‘We gaan het echt verder trekken, want we geloven in het laten beleven van de verhalen die voortkomen uit ons merk en de waardevolle contactmomenten die daar bij horen.’
 
Sessie 2 Coca-Cola: over de rol van live in hun marketing- en communicatiemix
Door: Arjanne Hoogstad (Manager External Communications & CSR at Coca-Cola European Partners) en Sabine Nuijten (Dr 2 Events & Campaigns)

Coca-Cola heeft in samenwerking met Dr2 Events & Campaigns integrated communication gekozen voor een wel heel gewaagd live traject om haar nieuwe duurzaamheidsplan te   presenteren en de interactie aan te gaan. In maar liefst 70 verschillende sessies kruipt het wereldmerk om tafel met de diverse stakeholders. Live communicatie in optima forma. 'Met stakeholders en andere mensen in contact gaan over hoe je samen de toekomst in gaat. Dat smaakt naar meer.'

Sessie 2 Shell: Shell en de evolutie van events: van 'communicatie' naar 'brand'
Door: Debby van der Voort (voormalig Team Lead External Relations Events & Exhibitions Europe bij Shell)

'Onze afdeling was in eerste instantie gekoppeld aan communicatie. Nu hangen we onder ‘brands’, en zitten we dus veel dichter bij merkbelevenissen, activaties en het merk Shell. Sinds 1,5 jaar wordt er binnen Shell echt gezegd: onze evenementen moeten groots en impactvol zijn voor het merk. Dat betekent dat het niet meer om de hoeveelheid events of activaties gaat. We kiezen nu voor zo’n 20 events die zo spannend zijn en zo veel impact hebben dat het direct bijdraagt aan het merk en de doelstellingen van Shell. Daarbij blijven events wel altijd onderdeel van de marketing- en communicatiemix.'

'In de praktijk betekent dit, dat er goed nagedacht wordt over hoe gaan we het event online laden, hoe zien de voor- en natrajecten eruit en bereiden we al voor op het jaar erna. Echt alles rondom het evenement en de bijhorende campagne wordt helemaal doordacht.'
 
Sessie 3: Timo Kiuru: events spelen een  hoofdrol in de future of brands 

Deze Finse creative director, spreker en schrijver heeft een kast vol met prijzen. Kiuru heeft 10 jaar ervaring in event en experiental marketing en schreef een boek over experience marketing. Momenteel ontwikkelt hij voor internationale merken, business dirven, strategische en 'truly' creatieve campagnes. Hij werkte voor toonaangevende merken als Samsung, Google, McLaren, Microsoft en Cosmopolitan. Kiuru is niet bang om te stellen dat we tot nu toe veel fout hebben gedaan op het gebied van eventmarketing en live communicatie en geeft een keynote waarin hij u meeneemt naar the future of brands en welke belangrijke rol live en events daarbij spelen.


Inschrijven via deRegistratiebalie:

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners