Sanoma en RAI Amsterdam meten de persoonlijke beleving van een beursbezoeker

06-10-2017 - BEURSGEBOUW EVENEMENTENLOCATIE - Sanoma sloeg eerder al de handen ineen met onderzoeksbureau Validators om de impact van live op merken te meten. Nu, tijdens de vt wonen&designbeurs in RAI Amsterdam, wordt dat onderzoek voortgezet door de beleving en de triggers van een beursbezoeker te meten. Het eye tracking en GSR-onderzoek zijn nieuw in beurzenland.

De hoofdvraagd die binnen dit onderzoek gesteld wordt: Wat ziet en raakt een bezoeker tijdens een event? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma deze week tijdens de vt wonen&designbeurs (3 t/m 8 oktober 2017). Door middel van o.a. eye tracking en galvanic skin response (GSR) wordt op innovatieve wijze onderzocht hoe een event wordt beleefd. De gebruikte onderzoeksmethoden zijn nieuw in beurzenland. Tijdens de vt wonen&designbeurs krijgt een geselecteerd aantal bezoekers een speciale bril op en een klein kastje om hun pols. Met de bril wordt gemeten waar je naar kijkt en met het kastje wordt de huidgeleiding gemeten. Zo wordt met eye tracking en galvanic skin response (GSR) specifiek gekeken in hoeverre je geraakt wordt of opgewonden raakt door datgene wat je ziet en wat dit met de eventbeleving doet. In het tweede onderdeel van het onderzoek wordt op enkele stands door middel van wifi gemeten hoeveel personen er op de stands komen. Dit innovatieve onderzoek geeft een eerste aanzet om op een andere manier inzicht te verkrijgen in de ROI van een beurs.

Het onderzoek op de vt wonen&designbeurs is onderdeel van een groter onderzoek naar de impact van evenementen dat Sanoma in 2016 is gestart. Onderzoeksbureau Validators voert in opdracht van Sanoma en RAI Amsterdam het onderzoek uit. Eind dit jaar worden de onderzoeksresultaten bekend gemaakt. Eerder rolden er al opvallende resultaten uit het onderzoek naar de impact van evenementen. Zo weet een jaar na dato 72 procent van de gemiddelde beursbezoekers nog minimaal 1 merk te herinneren van die beurs. Ook het onderzoek naar de keiharde sales nav live momenten is zeer hoopgevend:

Uit de onderzoeken kwamen veel interessante resultaten:

  • Plusminus 75% koopt het product op een evenement
  • Ruim 10% doet een herhaalaankoop
  • 14% van de bezoekers aan het event, koopt het product regelmatig

 

Ambities van de RAI
Het onderzoek sluit naadloos aan op de ambities van de RAI. RAI Amsterdam wil in de toekomst slimmer gebruik maken van data, indoor-navigatie en andere connectiviteitsoplossingen om het rendement voor de bezoeker, exposant en/ of organisator van een evenement verder te verhogen.


25 jaar vt wonen&design beurs
De vt wonen&design beurs is het grootste en meest complete woonevenement van Nederland. De door Sanoma georganiseerde beurs bestaat dit jaar 25 jaar en is daarom extra feestelijk. Het evenement vindt plaats van 3 t/m 8 oktober in RAI Amsterdam.


 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. RAI Amsterdam

    Behalve voor de grote beurzen, congressen en evenementen kunt u bij Amsterdam RAI ook terecht voor uw vergadering,...
  2. MECC Maastricht

    MECC Maastricht is een moderne congres-, beurs- en eventlocatie. Met een goed ingewerkt team van professionals,...
  3. Messe Kalkar

    Waar ooit een kerncentrale op het net zou worden aangesloten, vindt u vandaag de dag Messe Kalkar. Een unieke,...
  4. Libéma

    Libéma is het meest veelzijdige leisure concern van Nederland en ontvangt...
  5. Congrescentrum Orpheus

    Bij Congrescentrum Orpheus gebeurt het! Verrassende ideeën, levendige...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners