Rocket Fuel Events zet Den Haag opnieuw in de spotlights

26-04-2018 - De economische resultaten van 2017 laten zien dat de populariteit van Den Haag als MICE-bestemming toeneemt, zo blijkt uit een rapport van The Hague Convention Bureau (THCB). Sinds september 2017 opereert Rocket Fuel Events als Destination Management Company (DMC) Den Haag. Afgelopen week heeft Rocket Fuel Events weer honderden gasten laten kennismaken met Den Haag.


Tijdens een groot internationaal seminar van een Franse farmaceut in het World Forum Den Haag liet Rocket Fuel Events 1800 gasten kennis maken met de stad. De  creatieve vertaalslag naar de kernwaarden en verwachtingen van de klant maakten deze kennismaking tot een groot succes. Om de mooie stad achter de duinen goed te promoten werkte Rocket Fuel Events o.a. al eerder samen met het befaamde Haagse hotel Des Indes en met drummer Cesar Zuiderwijk. 

Learning Expeditions
Van 3 t/m 13 april was Rocket Fuel Events tijdens het seminar verantwoordelijk voor de logistieke uitvoering van alle transfers, de hospitality zowel bij aankomst als op alle activiteiten en dinerlocaties in Den Haag en Rotterdam.
Ook creëerde en organiseerde Rocket Fuel Events een belangrijk onderdeel van het programma, als aanvulling op de strategische sessies van het seminar. De 1800 managers werden ingedeeld op ‘Learning Expeditions’, waarin een vertaalslag werd gemaakt naar de kernwaarden van de klant. Op een onderscheidende manier leerden de deelnemers Den Haag en partnerstad Rotterdam kennen.  

Lezingen van enthousiaste onderzoekers
Zo ontdekten de deelnemers het Mauritshuis via een lezing met Abbie Vandivere, de onderzoekleidster van het onderzoeksproject naar het Meisje met de parel (1665, Johannes Vermeer). In het vernieuwde COMM museum luisterden de deelnemers naar spreker Christian Kromme waar de impact van technologische ontwikkelingen op organisaties en de samenleving werd belicht.  En op de Pier in Scheveningen gaven Marlies Draisma en Lars Folkers, twee jonge, enthousiaste innovators op het gebied van duurzame zeewiersector een lezing, terwijl in Blue City Rotterdam, het oude Tropicana zwembad,  Marc Slegers van Rotterzwam vertelde over het ontstaan van Blue City en circulaire economie.

Nieuwe ervaringen opdoen
Op alle locaties rouleerden de gasten tussen lezing en beleving door middel van museumbezoek. Om in de beleving van de farmaceuten te blijven was op de Pier bij het Reuzenrad een zeewierproeverij ingericht. In Blue City volgden de deelnemers een workshop om zelf te ervaren hoe van mycelium een nieuw duurzaam product gemaakt kan worden. De deelnemende farmaceuten kenden de Ganoderma Lucidum-zwam al als grondstof voor het ontwikkelen van medicijnen en waren dan ook enorm enthousiast over deze geheel nieuwe ervaring voor hen.

Ondanks de korte voorbereidingstijd na het winnen van de pitch in maart kijkt Rocket Fuel Events terug op een zeer geslaagd event waarbij Den Haag ook internationaal weer goed op de kaart is gezet. Dit sluit aan op de doelstelling van het THCB om Den haag de tweede congresstad van Nederland te maken. 


 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners