Porsche wint twee Dutch Interactive Awards

01-06-2018 - De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. Emerce en DDA zijn de founders van de DIA’s. EventBranche.nl bekeek de winnaars van dit jaar en maakte een kleine selectie waar we zeker iets van kunnen leren of door geïnspireerd kunnen raken.

EventBranche.nl dook het online juryrapport van de Interactive Awards in en pakte er een paar winnaars uit, die op zijn minst inspirerend zijn voor de branche van eventmarketing en live communicatie.

Categorie DATA

Winnaar goud Porsche24 - Achtung!, Label A
Deze casus laat zien hoe data goed en creatief zijn in te zetten voor de loyaliteit van automobilisten. Dit heeft mooie basale insights opgeleverd: bijvoorbeeld dat het belonen naar gedrag in plaats van besteed geld tot betrokkenheid leidt. Er is door beide bedrijven knap omgegaan met de bestaande systemen en de technische haalbaarheid. De jury ziet nog een hoop mooie kansen voor Porsche wanneer het besluit telematica in te zetten. Achtung! heeft zonder meer een case opgeleverd die professionaliteit uitstraalt en het niveau van veel ander werk overstijgt. 

 

Porsche won ook de categorie Activation:

 

Categorie Content

Winnaar goud Smartify - MOBGEN | Accenture Interactive
Een hele goede, leuke en vooral ook veelbelovende case die wereldwijd een grote impact kan hebben op de kunstwereld. Content draagt het concept. Terecht heeft Smartify al meerdere awards in de wacht gesleept. Nu ook een DIA.

Categorie: nieuwe interfaces

Winnaar goud IKEA Place - twnkls | augmented reality, SPACE10

De jury bestempelt dit unaniem als een geweldige case. De timing ervan is perfect en het is zeer inspirerend om te zien dat een Nederlands bedrijf erin slaagt om in een internationale setting en in zo’n kort tijdsbestek van acht weken deze kwaliteit te leveren. Het toont hiermee de kracht van bureaus uit ons land. De dingen die je doet, doe je goed. En gezamenlijk maak je ook de keuze om sommige zaken nog weg te laten. Twnkls en IKEA hebben hiermee een nieuwe interface knap naar het grote publiek kunnen brengen. De jury kan er bijna niet omheen dit werk te erkennen. Twnkls jarenlange investeren betaalt zich uit. Dit is een benchmark AR interface, een inspiratie voor de hele markt.
 

>> Lees het complete juryrapport en bekijk alle winnaars van de Dutch Interactive Awards

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners