Pizzarun+Amsterdam%3A+duurzaam%2C+verantwoord%2C+foodtruck+en+hardlopen
Nieuws

Pizzarun Amsterdam: duurzaam, verantwoord, foodtruck en hardlopen

PARTYCATERING - EventBranche.nl publiceert steeds minder onder de noemer trends en meer over ontwikkelingen. Trends heeft iets tijdelijks in zich. Maar als het je lukt om trends die ontwikkelingen zijn gebleken samen te voegen, dan vinden wij dat wel interessant. Hierbij het duurzame hardloop, verantwoorde foodtruck evenement Pizzarun.

Hardlopen is allang geen trend meer. Duurzaamheid een gewoonte. En over foodtruck werd laatst gezegd dat de hype voorbij is...ja, omdat het een blijven ontwikkeling is in het partycateringvak. Leuk om te zien dat als je al deze ontwikkelingen bij elkaar stopt, er een evenement ontstaat: de eerste Pizzarun van Europa. Amsterdam ontvangt op 8 juli deze eerste Pizzarun. Een hardloopevenement met bijbehorend foodtruck pizzafestival geheel in het teken van (verantwoorde) pizza. Alsof rennend pizza eten nog niet bijzonder genoeg is laat de organisatie nu weten ook het eerste duurzame hardloop & foodtruck evenement van het Amsterdamse Bos te worden.

Jonge doelgroep
Door voor 100% gebruik te maken van duurzame biobrandstof wordt het evenement volledig voorzien van groene stroom. Naast deze duurzame manier van het opwekken van elektra zijn ook samenwerkingen gezocht met duurzame foodtrucks en partners. Het Amsterdamse Bos neemt duurzaamheid al langer als uitgangspunt. Ook de hoofdsponsor van het evenement, FrieslandCampina, en tevens leverancier van alle pizzakaas spant zich in om de zuilvelketen te verduurzamen. Zo komt bijvoorbeeld 78 procent van het elektriciteitsgebruik van FrieslandCampina uit duurzame bronnen en nemen zij stappen om het suiker- en zoutgehalte van producten te verlagen om betere producten aan te bieden. 
Magioni, de initiatiefnemer van het evenement en bekend van haar bloemkool pizzabodems, maakt haar gezonde(re) pizza’s op een duurzame manier. ‘Voor de groente in onze pizzabodems gebruiken we groentepulp, een reststroom van groente en ook de overige ingrediënten zijn zoveel mogelijk lokaal’’ geeft het jonge merk aan. ‘’We merken dat, net als wij, onze relatief jonge doelgroep zich meer dan ooit bewust lijkt van duurzaamheid en het milieu. Door dit belangrijke agendapunt op deze manier samen op te pakken maken we meer impact’’.

Andere partijen die zich hebben aangesloten bij dit initiatief zijn o.a. Innocent, Drukzo, Abbot Kinney’s en Looye kwekers. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.