Onderzoek: Events hebben steeds vaker concreet commercieel doel
EVENEMENTENONDERZOEK - Het NIDAP Bedrijfsevenementen-onderzoek is het enige continue onderzoek in de zakelijke evenemnentenmarkt. In het onderzoek worden 220 zakelijke event professionals geïnterviewd, 40% van hen werkt in organisaties met 500 of meer werknemers. Opvallende conclusies uit de jongste cijfers: steeds meer commerciele doelstellingen en van steeds groter belang.
>> Klik op de afbeelding voor een grotere versie
Meer over de uitkomsten van het laatste NIDAP-onderzoek:
Event 17: meer kleinere events en houd de overheid in de gaten
Meeste budget opdrachtgevers gaat naar relatie evenementen
Eventmanager besteedt bijna helft van budget aan catering en locatie
In de maanden april en mei van 2017 zal het NIDAP onderzoek opnieuw worden uitgevoerd. Strategische vragen over merk en markt kunnen worden ingevoegd. Bent u hierin geïnteresseerd vraag dan geheel vrijblijvend een offerte aan.
Behoefte, budgetten en merkpositie
In het jaarlijkse onderzoek staan de merk en marktontwikkelingen van de landelijke event en beurslocaties, catering en de organisatie centraal. Gekeken wordt naar behoefte, budgetten en merkpositie. Speciale aandacht is er voor de houding ten opzichte van sponsoring, internettechnology en duurzaamheid bij zakelijke events.
Voor meer informatie over dit onderzoek:
drs. Paul van der Wal | paulvanderwal@nidap.com