Nationale+Citymarketing+Trofee+2018+naar+Zandvoort+en+Dordrecht
Nieuws

Nationale Citymarketing Trofee 2018 naar Zandvoort en Dordrecht

CITYMARKETING - De gemeenten Dordrecht en Zandvoort hebben de Nationale Citymarketing Trofee 2018 gewonnen. De jaarlijkse trofee werd uitgereikt op het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden. Beide gemeenten hebben de meeste progressie geboekt en opvallende resultaten laten zien op het gebied van citymarketing.

Dordrecht won in de categorie van gemeenten met meer dan 100.000 inwoners, Zandvoort won de prijs in de categorie van gemeenten met minder dan 100.000 inwoners.

Foto: EventBranche.nl was onlangs nog tge gast in Zandvoort tijdens de EventBranche Borrel

Gemeenten zijn geselecteerd door citymarketing-experts uit het hele land. Gemeenten die door de experts zijn genoemd kregen de mogelijkheid om zich aan te melden voor de trofee. Op basis van de aanmeldingen zijn acht gemeenten genomineerd. In de categorie van gemeenten met meer dan 100.000 inwoners waren dit naast Dordrecht ook Den Haag, Tilburg en Leeuwarden. In de categorie van gemeenten tot 100.000 inwoners waren naast Zandvoort ook Woerden, Lelystad en Doetinchem genomineerd. Iedere gemeente kreeg een eervolle vermelding van de jury. De jury was onder de indruk van de kwaliteit van de inzendingen.

 

De jury over Dordrecht

Dat Dordrecht resultaat gedreven is, werd tijdens de presentatie opnieuw duidelijk. Als voorheen relatief onbekende gemeente heeft Dordrecht zich in de afgelopen jaren sterk geprofileerd. Er zijn duidelijke doelen gesteld en er is gezorgd voor een eigen identiteit. De jury is onder de indruk van de progressie die in 2017 is geboekt. Met relatief weinig middelen zijn er zichtbare vorderingen gemaakt. Dordrecht heeft haar strategie verbreed en heeft geïnvesteerd in instrumenten waarmee automatische data en agenda-informatie worden gebundeld. Ook lift Dordrecht slim mee op de activiteiten in de regio in het kader van de Holland City-activiteiten van NBTC. Er staat een aantal nieuwe ontwikkelingen / campagnes voor de deur waar de jury met belangstelling naar uitkijkt. De stad levert daarnaast al jaren een prominente bijdrage aan het vakgebied Citymarketing.

 

De jury over Zandvoort

Zandvoort heeft in 2017 een flinke stap voorwaarts gemaakt. Zo is de organisatie ontwikkeld van een louter VVV-organisatie naar een brede citymarketing-organisatie. Zandvoort heeft de jury verrast met haar presentatie en strategie. Het totaalverhaal van Zandvoort, met alle elementen van de badplaats, sprak aan. Evenals de positionering van Zandvoort binnen de Metropoolregio Amsterdam. Daarbij heeft Zandvoort een eigen gezicht laten zien. Met name de intensieve samenwerking tussen de gemeente en Marketing Zandvoort wordt door de jury positief beoordeeld. Parallel aan het ontwikkelen van de nieuwe strategie heeft Zandvoort ook daadkracht getoond door verschillende evenementen te organiseren die ‘het verhaal’ van Zandvoort versterken.

 

Jurysamenstelling
De jury van de Nationale Citymarketing Trofee is als volgt samengesteld:
• Voorzitter: mr. dr. Ton Rombouts, senator en oud burgemeester van ‘s-Hertogenbosch
• dr. Erik Braun, universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam
• Hans Oostendorp, directeur Necker van Naem
• Machteld Beekhuis, gebiedsmarketeer/adviseur Urban Solutions

Nationale Citymarketing Trofee
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt georganiseerd door de Stichting Nationale Citymarketing Trofee. De trofee werd dit jaar voor de 9e keer uitgereikt. De uitreiking vindt traditiegetrouw plaats tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Dit jaar vond het congres plaats in Leeuwarden, in 2018 Culturele Hoofdstad van Europa.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.