Mond%2Dtot%2Dmondplatform+Verve+maakt+van+fans+ambassadeurs+voor+ieder+evenement
Nieuws

Mond-tot-mondplatform Verve maakt van fans ambassadeurs voor ieder evenement

ONLINE COMMUNICATIE - Verve heeft software ontwikkelt waarmee fans van een bedrijf, merk of evenement omgetoverd worden tot heuse ambassadeurs. Fans die vrienden, kennissen en volgers motiveren om ook naar het evenement te gaan, de ouderwetse mond-tot-mondreclame, krijgen in ruil voor hun ambassadeurschap exclusieve ervaringen op het evenement. Verve gaat in Nederland samenwerken met Paylogic.

Softwarebedrijf Verve is een Engelse startup. Het bedrijf ontwikkelt software voor ambassadeursprogramma's binnen de evenementenbranche. De kracht van de software? Fans worden ambassadeurs, door ze simpelweg te belonen voor hun ambassadeursrol. Dus ga jij naar een evenement, maar weet je ook vrienden, collega's of bekenden te motiveren ook te gaan, dan zorgt de software ervoor dat jij als ambassadeur iets extra's krijgt. Verve krijgt met een financiering van 18,5 miljoen dollar en de integratie met Paylogic een kickstart in Nederland. Het huidige klantenpakket bestaat onder meer uit Live Nation en Nederlandse launching partners als Alda en Decibel.

Op de website van Verve: 'We turn word of mouth into your best sales channel. Get your biggest fans to sell tickets to their friends in exchange for rewards.'

Europa veroveren
Het idee achter Verve is even simpel als goed doordacht. Nu de wereld in raptempo is veranderd, zien we rondom evenementen vooral dat vrienden en volgers aanbevelen. Dat is van grote waarde voor iedere organisator en dus is het heel slim van Verve om die ambassadeursrol te activeren, te faciliteren en te belonen. Liam Negus-Fancy, mede-oprichter en directeur Verve: 'Het idee voor Verve is ontstaan toen we zagen dat de meeste mensen naar een concert gaan puur en alleen omdat zij door een vriend worden uitgenodigd. Met ons mond-tot-mondplatform voor kaartverkoop maken we dit principe inzichtelijk, zodat iedereen ervan kan profiteren. Ambassadeurs, vrienden van ambassadeurs en evenementenorganisaties. We kijken ernaar uit om Europa verder te veroveren, samen te werken met de beste evenementen en nieuwe integraties met grote ticketbedrijven te realiseren.' 

500.000 verkochte kaarten
Verve is binnen een jaar significant gegroeid van 170 naar 450 klanten binnen de evenementenbranche. De aangesloten ambassadeurs hebben samen meer dan 500.000 tickets wereldwijd verkocht. De totale financiering, die nu op 28,5 miljoen dollar staat, gebruikt Verve om verder te groeien binnen de internationale sector van live entertainment en uit te breiden naar andere branches.

Integratie met Paylogic
De Europese groei van Verve wordt versneld door samenwerkingen met grote ticketbedrijven zoals Paylogic in Nederland. Hierdoor kunnen deze bedrijven hun aanbod vergroten, huidige klanten beter bedienen en nieuwe klanten aantrekken. Jan Willem Van der Meer, CEO Paylogic: 'We integreren graag met toonaangevende technologieën die onze klanten helpen meer fans te bereiken. Een combinatie van mond-tot-mondreclame door het platform van Verve met een naadloze kaartverkoop via Paylogic zorgt ervoor dat wij onze klanten het beste ambassadeursprogramma binnen de evenementenbranche kunnen aanbieden.'


Over Verve Verve (voorheen bekend als StreetTeam)
Verve biedt software voor het bouwen van een mond-tot-mondplatform voor kaartverkoop en zorgt ervoor dat evenementen wereldwijd hun grootste fans als ambassadeurs kunnen inzetten. De ambassadeurs verkopen tickets aan hun vrienden in ruil voor beloningen als gratis toegang tot evenementen of de mogelijkheid om een VIP-beleving te krijgen op locatie. Klanten van Verve bestaan onder meer uit Alda, Decibel, Bestival, Reading & Leeds, Benicassim, Tinderbox, Les Ardentes, Bergenfest and Secret Solstice Live Nation, AEG, Bonnaroo, Spring Awakening, Digital Dreams, EDC en Electric Zoo.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.