Merkactivatie Wagner op publieksevenement betaalt zich direct uit
MERKACTIVATIE PUBLIEKSEVENEMENT - Dat veel bedrijven en merken de kracht van publieksevenementen kennen en weten te benutten is een duidelijk zichtbare ontwikkeling. Zo koos Wagner Pizza voor het tweede opeenvolgende jaar voor een merkactivatie op de Zwarte Cross. Onder meer met de Big Pizza Koeriers op motoren verkocht Wagner meer dan 30.000 pizza's.
Wagner Pizza kijkt dan ook terug op een succesvol Zwarte Cross festival. De pizzaspecialist was dit jaar met de Big Pizza voor de tweede keer hoofdsponsor van dit muziek- en motorspektakel in Lichtenvoorde. Ondanks de zinderende hitte trok een recordaantal van ruim 162.795 bezoekers richting de Zwarte Cross voor een weekend vol muziek, motorcross, stunts en theater. Wagner Pizza verkocht dit weekend meer dan 30.000 Big Pizza’s. De pizzaspecialist wist daarmee het resultaat van vorig jaar te overtreffen.
Zes Big Pizza Koeriers reden op echte Wagner-crossmotors af en aan over de festivalcamping om hongerige campinggasten te voorzien van een flinke dosis pizza. Nieuw op het festivalterrein was het Big Pizza Koeriers Motorhome, de thuisbasis van de Big Pizza Koeriers en de Big Pizza Missen. De missen legden hier vele motorliefhebbers vast op de gevoelige plaat met een echte Wagner-crossmotor.
Naast halve pizza’s konden pizzaliefhebbers bij Motorhome ook terecht voor een Big Pizza in de vorm van een vredesteken, bloem of tandwiel. Een dergelijke knipoog naar het thema van de Zwarte Cross (love, peace and harmony) past volgens Henrik Jäger, marketing manager van Wagner Pizza, prima bij het pizzamerk: 'Ook dit jaar kijken we weer tevreden terug op de prettige samenwerking met de Zwarte Cross. Er zijn nog meer Big Pizza’s verkocht dan vorig jaar, en we hadden nu zelfs onze eigen thuisbasis in de vorm van het Big Pizza Koeriers Motorhome. We houden van de gemoedelijke sfeer en originaliteit van het festival. Wagner Pizza en de Zwarte Cross passen gewoon uitstekend bij elkaar.'
EventBranche.nl vroeg Henrik Jäger, de marketing manager van Wagner Pizza, naar het achterliggende idee van de merkactivatie:
'Met het hoofdsponsorschap willen we de naamsbekendheid van Wagner op de Nederlandse markt verder vergroten en onze Big Pizza in Amerikaanse ‚deep pan style‘ als dé pizza voor de grote trek onder de aandacht brengen en laten proeven. Het evenement werd ook gebruikt om de festivalbezoeker te laten kennismaken met de nieuwste Big Pizza binnen het Wagner-assortiment: de Big Pizza Beef Jalapeños. Bijzondere ingrediënten als mals rundergehakt, pikante jalapeños, pittige nacho chees crème met roomkaas en paprika zorgen voor de speciale smaak. Deze pizza werd in 2013 uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar en is helemaal afgestemd op de behoeften van een jonge doelgroep, op mensen die ook eens ongewonere smaken willen uitproberen.
Zijn er harde resultaten na 2 jaar?
'Uit een online enquête die door Wagner samen met de Zwarte Cross onder circa 900 festivalgangers na het event werd gehouden bleek dat 75% van de deelnemers aangaf dat Wagner Big Pizza zeer goed bij het festival past. De Big Pizza-koeriers op het campingterrein werden door 90% van de bezoekers met ‘nice’ en ‘awesome’ aangeduid. Ook is het imago van Wagner onder Zwarte Cross-bezoekers flink verbeterd. Na afloop van de Zwarte Cross zagen we een positieve trend in de baseline rotatie van de Big Pizza en een duidelijke verbetering van de imagoscore onder 20-34-jarigen', zegt marketing manager Henrik Jäger.