Marleen van Es-Nijhuis, Events Marketeer B2B Bol.com, nieuw jurylid

10-11-2017 - GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards breidt dit jaar de jury verder uit. De krachtige en ervaren jury krijgt aanvulling van afgevaardigden van een aantal topmerken uit Nederland. De organisatie van de event awards van Nederland is dan ook erg blij met het toetreden van Marleen van Es-Nijhuis, Events Marketeer bij bol.com, tot de jury.

‘Er komen nog een paar marketeers en communicatieprofessionals van prachtige merken bij, maar dat bol.com in de persoon van Marleen ook tot de jury toetreedt, is voor de Gouden Giraffe van grote waarde. Marleen heeft een bureau-achtergrond (VCK Travel en Incentive Europe) en vult bij bol.com sinds medio 2016 de functie van Events Marketeer B2B in. Bol.com is een online AAA-merk en beseft zich heel goed dat events en live het merk tot leven kunnen wekken en voor het persoonlijke contact kunnen zorgen. Mede daarom en natuurlijk door haar ervaring is Marleen een gouden aanwinst’, aldus Sjoerd Weikamp, mede-organisator van de Gouden Giraffe Event Awards.

>> Inschrijven voor de Gouden Giraffe Event Awards?

Eerder sprak de redactie al met Marleen van Es-Nijhuis over de rol van events binnen de marketing- en communicatiemix van bol.com. ‘Live communicatie is voor ons een belangrijke aanvulling op onze marketing en communicatiemix. We zetten dan ook  steeds meer evenementen in voor ons B2B bereik. Wij geloven in het persoonlijke contact met onze partners die via bol.com verkopen. We proberen onze digitale communicatie met onze partners zo goed mogelijk te optimaliseren, maar af en toe elkaar live ontmoeten, is een mooie toevoeging. Afgelopen jaar zijn we begonnen met de organisatie van een roadshow voor onze partners in Nederland en Belgie. Het gevoel bij onze partnership ‘wij doen het samen’ kunnen we nog beter uitdragen tijdens deze ontmoetingen. De events hebben ook als doel om de partners meer uit hun bedrijf te laten halen. ‘Wij polsen wat er leeft, delen kennis, laten zien wat wij doen en gaan samen aan de slag.’

Op welk evenement zijn jullie het meest trots?
Een roadshow als ‘in gesprek met bol.com’ is een voorbeeld hoe bol.com met haar partners in contact komt. Wij delen onze kennis, laten zien waar we mee bezig zijn, maar we laten ook vooral zien dat we benaderbaar zijn. Achter een website zitten 1300 mensen die partners en klanten graag ondersteunen. Het menselijke contact met de collega’s van bol.com, ons enthousiasme overdragen en letterlijk in gesprek zijn met…’

‘Evenementen in de marketing- en communicatiemix zijn alleen succesvol als ze in alles oprecht zijn’

Wat is jouw gouden tip als het gaat om de inzet van evenementen binnen de marcom-mix?
‘Evenementen binnen de marketing en communicatie mix zijn alleen succesvol als het in alle facetten oprecht is. Oprecht en transparant in contact zijn met je doelgroep. Dan zie je ook dat de openheid en het enthousiasme van onze bol.com collega’s richting onze partners voor positieve feedback zorgt vanuit onze partners.

>> Inschrijven voor de Gouden Giraffe Event Awards?

#jointheLIVErevolution

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners