Marketingfacts: 'Marketeer maakt zich zorgen over positie en budget'

14-11-2017 - EVENTMARKETING - Volgens marketeers is de positie van de marketingafdeling te laag in de organisatie en is er te weinig budget om doelen te bereiken. Dat zijn twee uitkomsten uit het Marketing 18-onderzoek van onder meer NIMA. EventBranche.nl kwam maar weinig tegen over eventmarketing, maar dat kan ook verscholen zitten in contentmarketing, strategische marketing, customer journey, B2B marketing, etc.

Daar gaan we maar even vanuit, zeker ook omdat er in het artikel 'De positie van marketing in de organisatie is zorgelijk' wel een grafiek te vinden is waarin 23 procent aangeeft dat eventmanagement een dagelijks aandachtsgebied is. Binnen de communicatieafdelingen is dat zelfs 24 procent. Dus laten we niet te veel event-conclusies trekken, maar dan blijft het nog altijd erg interessant om te lezen. Hieronder twee grafieken uit het onderzoek. 

Op de vraag op welke gebieden de marketeers dan graag - en het liefst klassikaal dus - worden bijgespijkerd, werd online marketing als topic het meest genoemd, gevolgd door customer journey, strategie en innovatie, contentmarketing en storytelling.

Lees het volledige artikel op Marketingfacts:
>> De positie van marketing in de organisatei is zorgelijk

Bron: Grafieken: https://www.marketingfacts.nl/berichten/positie-marketing-in-organisatie-zorgelijk

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Amplify Eventmarketing

    Welkom bij Amplify EventMarketing
  2. Obsession Evenementen & Communicatie

    Bijzondere ontmoetingen, perfect geregeld!
  3. D&B eventmarketing

    Dé eventpartner van ondernemend Nederland
  4. Advance Business Events

    “Wil je samen iets vieren, mensen bedanken, de doelgroep informeren of juist...
  5. Blue Boat Company

    Bent u op zoek naar een echte Amsterdamse kroeg of privéruimte voor een lunch...

EventBranche supporting partners