'Marketeers shift your budgets to LIVE'

13-09-2017 - #JOINTHELIVEREVOLUTION - De tijd is gekomen om het laatste beetje schroom af te werpen, de rug te rechten en onze positie in de marketing en communicatiemix te versterken. Daarom heeft EventBranche.nl in samenwerking met de conceptbedenkers van de Gouden Giraffe Event Awards 2017/2018, D&B Eventmarketing, gekozen voor een voortraject onder de noemer #jointheLIVErevolution.

In het voortraject naar de Gouden Giraffe Event Awards duiken we in de wereld van marketing en communicatie om de steeds grotere rol van LIVE te duiden, te laden en deels op te eisen. Daarbij is de professionalisering van ons evenementenvak een helder onderliggend doel. Sjoerd Weikamp, EventBranche.nl: 'We zijn natuurlijk apetrots dat Joe Pine, als auteur van de 'bijbel' voor eventmarketing en live communicatie The Experience Economy, onze 'strijd' steunt. Vanuit de VS laat Pine weten dat experience marketing ingezet moet worden om de 'boodschap' echt binnen te laten komen bij de potentiele klant:

'Marketeers should stop advertising -- it's a phoniness-generating machine -- and instead shift their budget to marketing experiences where potential customers cannot help but spend their time with you, give you their attention, and buy your offering as a result. So #jointheLIVErevolution to embed your message inside of your customers through LIVE experiences!'

'Vanzelfsprekend behouden alle vormen van marketing en communicatie hun waarde, maar die shift naar meer events en experience is ook onze heilige overtuiging', aldus Sjoerd Weikamp, die oproept om #jointheLIVErevolution te ondersteunen. 'Verspreidt u mooie cases, events, of uw visie/inzicht via bijvoorbeeld social media gebruik dan de #jointheLIVErevolution om het evenemetnenvak naar een hoger plan te tillen.' EventBranche.nl zet de campagne extra kracht bij door online te vernieuwen. Naast de nieuwe website www.evenementorganiseren.nl (voor tips en checklisten in het organisatieproces) gaat EventBranche.nl met een vernieuwde website veel meer richting marketing en communicatie én is er gesegmenteerde aandacht voor de diverse takken van sport binnen ons evenementenvak. 
 

5 Reacties

And we are off! Goed geschreven Sjoerd. Mooi om het concept zo terug te zien??
Cristel @ 13-09-2017 21:05 uur
Yeahhhh!! Wat is het toch een mooi vak ??
Claudia @ 13-09-2017 22:35 uur
Let's do this!!! Hoe kunnen we mee helpen?
Chris @ 13-09-2017 23:36 uur
Exact wat we met A Day In Dance ook willen laten zien! Goed thema ben benieuwd naar de uitkomst!
Sytze @ 14-09-2017 22:23 uur
En waar kunnen we de T-shirts bestellen? :-)
Paul @ 29-09-2017 17:33 uur

EventBranche supporting partners