Jumbo Racedagen van grote waarde voor het supermarkt-merk

01-06-2018 - EVENTMARKETING - 110.000 bezoekers beleefden tijdens Pinksteren de Jumbo Racedagen met Max Verstappen als grote trekker. Niet alleen groeide het aantal bezoekers daarmee met 10 procent en was er een mediawaarde van 8,7 miljoen euro, het evenement heeft bovenal een grote waarde en lading voor het merk Jumbo. 'Met de Jumbo Racedagen zitten we in het hart van onze doelgroep.'

'De Racedagen zijn voor Jumbo enorm belangrijk omdat we hiermee het hart van onze doelgroep, gezinnen in Nederland bereiken', legt Anya Pieroen namens Jumbo de kracht van het evenement bloot. 'Sponsoring is voor ons meer dan je naam verbinden aan een evenement, wij willen dat onze klanten er direct plezier aan beleven en een geweldige belevenis krijgen.'

Ceo van Jumbo Supermarkten Frits van Eerd: 'We zijn ontzettend trots dat we ook dit jaar onze klanten weer een fantastisch evenement met hun grote sporthelden hebben kunnen bieden en onze passie voor racen met hen hebben kunnen delen. Het was dit jaar een nóg groter feest dan de afgelopen edities!'

 

Het doel om met de Jumbo Racedagen de racesport en Max Verstappen toegankelijk te maken voor een breed publiek staat volgens Pieroen voorop. Maar de slim doordachte campagne en beloningsactie naar de klanten van Jumbo toe, zorgt voor een zeer kracht brand-evenement voor de supermarktketen, waarbij toegankelijkheid erg belangrijk is, het moet voor iedereen toegankelijk zijn. 'Dat doen wij door aan al onze klanten gratis kaarten te bieden bij aankoop van actieproducten. Het evenement is echt op families gericht en is daarom breder dan racen alleen, want we hebben ook een familieplein met entertainment, springkussens, muziek, een racesimulator en food stands over het hele terrein. Dit jaar hadden wij maar liefst 110.000 bezoekers. Daarnaast hebben we met het evenement een mediawaarde van maar liefst 8,7 miljoen euro bereikt met overwegend positief sentiment. Het draagt bij aan een positieve lading van ons merk en een versterkte binding met onze klanten.'

 

'Dit jaar hadden wij maar liefst 110.000 bezoekers en een mediawaarde van maar liefst 8,7 miljoen euro, met ook nog eens een overwegend positief sentiment.'


Gelet op de grote diversiteit aan evenement waar Jumbo de lead heeft of op zijn minst nauw bij betrokken is, mag wel geconcludeerd worden dat live binnen de marketing- en communicatiemix van Jumbo een grote rol speelt. 'We hebben het hele jaar door diverse evenementen, zoals de Coolste Baan, Toppers (medewerkers en klanten worden bedankt voor hun inzet), het Koningsontbijt, evenementen rond de schaats – en wielerploeg en het team Lotto NL Jumbo. Sport, gezond eten en onze klanten een mooie belevenis bieden staan hierbij centraal. We vinden het belangrijk onze klanten te verrassen en hun verwachtingen te overtreffen. En daar slagen we met onze evenementen heel goed in', besluit woordvoerder Anya Pieroen van Jumbo Supermarkten B.V.


 

Nog grootser dan voorgaande jaren
De Jumbo Racedagen in Zandvoort werden nog grootser opgezet dan voorgaande jaren. Met niet alleen een indrukwekkend raceprogramma, maar ook nog meer entertainment voor de hele familie en een bijzondere culinaire beleving. Dit alles bij elkaar zorgde voor een recordaantal bezoekers. 

1 Reacties

Weer een fantastische merkactivatie met een mooie ROI.
Binnenkort bij Master in Eventmanagement ,
Merkactivatie hoe doe je dat?
Harry de Winter @ 01-06-2018 17:06 uur

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners