Hoe+EventSummit+en+The+Next+Event+elkaar+perfect+aanvullen
Nieuws

Hoe EventSummit en The Next Event elkaar perfect aanvullen

EVENEMENTENBEURS - EventSummit 2018 in RAI Amsterdam heeft dit jaar maar liefst 525 standhouders. De beurs vond tien jaar geleden het levenslicht, als tegenhanger van de evenementenbeurs event. EventSummit zette in op een zeer laagdrempelig concept waar alle gangpaden hetzelfde concept uitstraalden: allemaal dezelfde tafel, een evengrote bannier aan de achterwand en het verhaal verkopen i.p.v. vierkante meters.

‘Dat concept sloeg in de eerste editie niet aan. Bij die opstart waren wij als EventBranche.nl nog betrokken als mediapartner, later is dat uit elkaar gegroeid, maar hebben we wel gezien hoe de aanhouder wint, want de beursvloer is dit jaar bij de tiende editie volledig volgepakt met aanbod’, aldus Sjoerd Weikamp van EventBranche.nl. ‘Zelf organiseren wij op 3 april in de Van Nelle Fabriek The Next Event, waar tijdens het kennisfestival grote A-merken hun eventmarketing en live-beleid blootleggen aan marketeers en communicatieprofessionals. Naast dat programma is er EvenementOrganiserenLIVE waar het draait om kennis en antwoorden op het praktische vlak van evenementen organiseren voor de uitvoerders in het team van de corporate eventmarketingafdelingen en de eventmanagers van bureaus. Kortom, weer een totaal ander concept waar de branche als expert aanwezig kan zijn door één van de laatste kennisstands te bemachtigen en de bezoekers louter opdrachtgevers en bureaus zijn. Kortom een beurs met honderden standhouders en duizenden bezoekers aangevuld met een kennisfestival met louter enkele honderden opdrachtgevers. Dat klinkt als een prima aanvulling.’

>> Kaarten EventSummit 2018

EventSummit mikt op primeurs
Beursorganisatoren Arjen en Joris: '15 februari om 12.50 uur kun je voor het eerst een 360 graden livestream volgen. Vanuit de FestivalStage tijdens EventSummit zenden we live het interview uit met Duncan Stutterheim (ID&T). In samenwerking met het bedrijf UC360 gaan we op geavanceerde wijze het interview streamen via YouTube. Er wordt met geavanceerde nieuwe technieken gewerkt om het publiek en doelgroep als kijker een nog intensievere VR ervaring mee te geven. Mede door de ontwikkelde VR Robot (genaamd “ET") legt UC360 de werkelijke wereld vast in 360° video beelden. Wat je om je heen ziet, ervaart ook het publiek!' Dat bewees UC360 onlangs nog tijdens de Gouden Giraffe Event Awards

De kijker "loopt” tijdens de VR360 video door de FestivalStage van EventSummit heen en kan via de livestream op YouTube vragen stellen aan Duncan Stutterheim. Kom live naar EventSummit of kijk als primeur thuis mee met ET en ervaar letterlijk het moment alsof je er live bij bent.'

Primeur: echt contact maken met Shake On
'Dit jaar geen ongemakkelijk gestaar naar borsten om de naam te zien. De dame van Randstad die een uitje organiseert voor haar 6 collega’s zal zich niet meer belaagd voelen door haar bedrijfsnaam op haar badge. Nee, iedereen krijgt een interactief polsbandje.'


Tijdens de EventBranche Borrel bij World Hotel Wings (april 2017) kregen ook alle bezoekers een Shake On bandje om. Na afloop van dat netwerkevenement konden alle bezoekers na afloop eenvoudig hun contacten 'verwerken'.

'Heel simpel, schud iemand de hand en je wisselt gegevens uit. Je ziet deze naam gelijk in je app of je ontvangt deze aan dag later in je mail. Stuur net als Tinder een invite en bij acceptatie ontvang je beide alle gegevens om een kop koffie te gaan drinken! Shake On is een helder concept wat voor veel meer verbinding gaat zorgen.'

Hybride
'Dit jaar zijn we trots dat we EventSummit de hele dag gaan live streamen. Samen met ChangeMaking Media, Sander Schoon producties, Events.nl en LiveOnline Events, gaan we online verslag doen van het grootste eendaagse platform voor de evenementenbranche. 
Kijk via Facebook, het Instant Magazine of YouTube mee bij het Congres, op de beursvloer en bij de verschillende seminars. In de middag gaat onze razende reporter Gerdie de beursvloer over voor diepgaande interviews met aanwezige exposanten en bezoekers. Ben je wel aanwezig en wil je meer hiervan weten, kom dan naar het persplein gelegen naast het middenplein. De bedrijven staan je graag te woord. En wie weet word je geïnterviewd door de journalisten van Events.nl.'

En dan nog een kleine primeur die net binnenkwam. Je kunt tijdens EventSummit in de garage van de RAI voor het eerst per uur betalen. I.p.v. de € 18, ongeacht de tijdsduur, kun je nu bij een kort bezoek € 4,00 per uur betalen. Hoera, scheelt toch.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.