Head+of+Experience+and+Advocacy+Pernod+Ricard%3A+%27Een+mix+van+experience%2C+educatie+en+activaties%27
Nieuws

Head of Experience and Advocacy Pernod Ricard: 'Een mix van experience, educatie en activaties'

EVENTMARKETING - De Nederlander Thomas Wieringa is Head of Experience en Advocacy bij Pernod Ricard Deutschland. EventBranche.nl nam een kijkje in de eventkeuken van het moederbedrijf dat krachtige drankmerken als Jameson, Absolut, Malibu en Havana Club ook in de Duitse markt succesvol neerzet. Wieringa is mede verantwoordelijk voor een frisse eventwind binnen de marketing strategie.

In het komende magazine een uitgebreid interview met Wieringa, die na functies bij Obsession en Stage Entertainment, ook al voor Pernod Ricard Nederland werkte. In Duitsland kreeg hij de heldere opdracht om het eventroer om te gooien: 'We deden wel 350 events per jaar. Veel sponsoring en activaties. Inmiddels zijn onze events een strategisch onderdeel van onze marketing. Van klassiek naar state-of-the-art.'

Binnen de nieuwe events van Pernod Ricard, waarbij de merken steeds meer zelf een merkbeleving organiseren en creeeren, staat de 'klant' vaak centraal. 'Het moet effectief zijn. Daarbij is bereik essentieel, want bereik is potentie. Het gaat dus ook om de spin-off van onze evenementen via (social) media, mond-op-mond of door influencers en ambassadeurs die het woord voor ons verspreiden. Het is ook niet voor niets dat ik als Head of Experience direct rapporteer aan de CMO. Samen zijn we nu tot een vlinderdas-model gekomen, waarbij de ‘knoop’ van de strik het event is, de experience. Dus centraal in het model. Daarom heen zitten digital, PR, guerillia marketing, maar in alles is het event de versneller. We maken onze merken leefbaar. En natuurlijk kan dat met sponsoring, maar onze merken zijn zo sterk en hebben zo’n eigen imago…dan moet je dat zelf doen, dan moet je wel brand experiences strategisch inzetten. En dat doen we nu, want in onze blender zit brand experience samen met educatie en activaties. Die mix, die cocktail zorgt voor een krachtige vorm van live communicatie en experience marketing waarmee met Pernod Ricard Duitsland een nieuw tijdperk in gaan. Dat maakt me stolz.’  

 

>> Veel meer over Thomas Wieringa bij Pernod Ricard Deutschland in het komende EventBranche Magazine

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.