Gouden+Giraffe%3A+5+redenen+om+niet+in+te+schrijven%2E%2E%2Een+waarom+dat+onzin+is
Nieuws

Gouden Giraffe: 5 redenen om niet in te schrijven...en waarom dat onzin is

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De samenwerking met Spilter en juryvoorzitter Allard Dericks (Spilter) die het objectieve proces als juryvoorzitter bewaakt, zorgt ervoor dat de Gouden Giraffe als juryprijs een objectief jureringsfundament heeft. Daarnaast pakken we door met kwalitatieve juryleden (onlangs sloten Shell en Bol.com zich aan bij de jury). Toch zijn er rondom een award altijd wat vooroordelen. Die nemen we vandaag voor u weg!

A-merk apparatuur

Vooroordeelreden 1 om niet deel te nemen:
'Het zijn toch altijd dezelfde, bekende bureaus of bedrijven die winnen'   




Waarom dit onzin is:
De Gouden Giraffe Event Awards worden uitgereikt aan het evenement. Daarbij gaan de credits in eerste instantie naar de 'opdrachtgever' / het bedrijf / de organisatie die het evenement inzette binnen haar marketing- en communicatiemix. Direct daarna volgt het bureau (als daar gebruik van is gemaakt), maar zien we ook steeds vaker een gewichtige rol van de locatie of een toeleverancier die een stempel drukte op het event en het effect. En ja, sommige bedrijven of bureaus zien we terugkeren als winnaars in de jaren en jaren van winnaars. Toch hecht de jury geen enkele waarde aan namen en wordt louter gekeken naar concept, creativiteit, innovatie, slimme keuzes, verrassende invulling om uiteindelijk tot het gewenst en grootste effect te komen. Namen spelen dus geen rol en een ieder heeft evenveel kans. Vorig jaar won bijvoorbeeld Women Inc en Accenture met eigen producties (in cocreatie met eventprofs), een samenspel van 5 bureaus zorgde voor inventief en effectief beursconcept, een gemeente die aan de hand van een bureau een hele slimme en sterke kapstok vond voor citymarketing en een bekende bureaunaam met een voor velen onbekende opdrachtgever.




Afbeeldingsresultaat voor gewoon
Vooroordeelreden 2 om niet mee te doen:
'Mijn evenement is maar gewoon een evenement'





Waarom dit onzin is:
De Gouden Giraffe Event Awards heeft iets prestigieus, daar ontkom je als award bijna niet aan, maar de veelal misplaatste onderschatting van uw eigen 'werk' hoort daar niet bij. Vorig jaar hebben we regelmatig met partijen aan de telefoon gezeten om dat gevoel weg te nemen. Een prachtig evenement van een afdeling van een groot bedrijf in samenwerking met een relatief klein bureau, waarbij hele bijzondere keuzes tot een heel mooi resultaat en effect leidden, haakte uiteindelijk af. Het concept waarbij onder meer een klein dorp als evenementenlocatie het bedrijf tot leven wekte, had hoogstwaarschijnlijk op zijn minst de aandacht van de jury gepakt. Dus schroom niet, durf en laat zien, ook uw evenement kan een potentiele winnaar zijn.




Vooroordeelreden 3 om niet mee te doen:
'Inschrijfformulier hogere wiskunde en kost veel te veel tijd'





Waarom dit onzin is:
Ook hier speelt Spilter een hele prettige en goede rol. Het online inschrijfformulier is dit jaar nog overzichtelijker, goed onderverdeeld en de inschrijfruimtes hebben duidelijke maximum aantal woorden. Kort en bondig beschrijven samen met een video en foto's. Daarnaast vragen we een aantal documenten/feiten zoals budget per persoon en willen we graag de exacte briefing/doelstelling bloot leggen. Maar ook hier is iedere vorm van angst overbodig: het wijst zich echt vanzelf. En ja, het kost wel wat tijd. Het kan in een halve dag, maar wie er langer over wil of moet doen...tja, daar ontkom je dan niet aan, maar in een dag is zeker alles goed en afgewogen ingevuld.



Afbeeldingsresultaat voor geldVooroordeelreden 4 om niet mee te doen:
'Veel te duur'

 

Waarom dit onzin is:
Op zich zouden we het heel mooi vinden om ooit, in de toekomst, op voordracht cases toe te laten, zonder inschrijfgeld. Maar dat is nu simpelweg niet mogelijk. De inschrijvingen zijn een belangrijk onderdeel van het bestaansrecht en maken het mogelijk om alles rondom de award goed te organiseren. Voor 295,- dient u uw evenement in. Daarvoor krijgt u een aardig lijstje aan meerwaarde terug:

  • U dingt mee naar eeuwige roem
  • Uw case en inschrijving wordt vermeld op EventBranche.nl, wordt door 100-en mensen bekeken en beoordeeld voor de publieksprijzen
  • Uw case wordt vermeld in de jaarlijkse Gouden Giraffe Event Awards krant
  • U ontvangt een juryrapport met aanwijzingen, verbeterpunten en objectieve kritiek
  • Hoort u bij de genomineerden dan gaan de spotlights nog voller aan: utigewerkte case online en in de GG krant
  • U krijgt bezoek om uw nominatie live en online aan te kondigen
  • Behoort u tot de winnaars (goud, zilver of brons)...dan gaan de komende editie, nog meer dan de vorige 2 edities, de deuren voor u open. Zo krijgt u van ons onder meer een promopakket om uw award ook commercieel te benutten
  • Door uw evenement in te schrijven ontvangt u ook nog eens 2 toegangskaarten tot de Gouden Giraffe Event Award Show en Learn from the Best op 2 februari 2018 in DeFabrique. Waarde: 150,- euro


 

Afbeeldingsresultaat voor winnerVooroordeelreden 5 om niet mee te doen:
'Win toch niet, want juryprijs is altijd vriendjespolitiek'






Waarom dit onzin is:
Zodra een jurylid om welke reden dan ook verbonden is of kan zijn met een te beoordelen case wordt dit jurylid niet betrokken bij de beoordeling van die case. Daarnaast blijven we inzetten op corporate eventmarketeers om de jury zo onafhankelijk mogelijk te maken. Om toch ook de branche vertegenwoordigd te hebben, zijn de eventprofessionals in de jury 'overkoepelend': hogeschool/ auteur / wetenschapper. En ja, een enkel corporate jurylid is in de afgelopen 2 jaar na jaren corporate eventmarketeers te zijn geweest, voor zichzelf begonnen, maar de expertise en enorme ervaring wint het ruim van de zeer kleine kans op belangenverstrengeling. Juryvoorzitter en wij als organisatie zijn daar extra scherp in en kunnen bevestigen dat ook zij volledig opbjectief in de wedstrijd zitten.



Het is everybody's game...sterker nog: het is de prijs van ons vak, dus ook van u. Doe mee. Schrijf in. Laat zien wat u en we goed kunnen. Professionaliseer mee en zet eventmarketing en live communicatie in de spotlights:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.