Frank+Wentink+en+Marc+Forno+bundelen+krachten+in+evenementenbureau
Nieuws

Frank Wentink en Marc Forno bundelen krachten in evenementenbureau

EVENEMENTENBUREAU - Frank Wentink en Marco Forno hebben hun krachten gebundeld in een nieuw bureau: Wentink Forno & Partners. De enorme bak aan ervaring en expertise van Frank Wentink en het enorme creatieve vermogen van Marc Forno zorgen voor een op zijn minst bijzondere positionering van het evenementenbureau.

Het nieuws druppelde binnen toen de redactie van EventBranche.nl nog lekker in Tirol zat, vanwaar we contact zochten met Frank Wentink. Waarom deze krachtenbundeling in het nieuwe evenementenbureau Wentink Forno & Partners?

'Ooit heb ik aan het begin van mijn loopbaan als reisleider gewerkt in Spanje en in Oostenrijk (Saalbach)', haakt Frank Wentink aan op de vakantiebestemming. 'Met genoegen denk ik terug aan de mooie natuur, de apfelstrüdel en de Tiroler avonden. In het verleden hebben wij tijdens tal van evenementen zogenaamde skihutten gecreëerd alwaar de bekende Schunkl repertoire werd uitgevoerd. Sinds de crisis zijn de budgetten echter over het algemeen beperkt en is er geen ruimte meer voor het bouwen van skihutten en dergelijke. De dikwijls bijna natuurgetrouwe decors worden steeds meer vervangen door videomapping, ledschermen en eigentijdse showproducties. Juist omdat wij daar altijd toonaangevend in zijn geweest en wij adequaat kunnen inspelen op de ideeën en wensen van onze klanten, maar ook van organisatiebureaus en televisiezenders zoals bijvoorbeeld RTL, hebben Marc Forno en ik besloten om onze krachten te bundelen.'

Ook als toeleverancier van waarde
'Juist in deze tijd waarin de bureaus met relatief weinig mensen werken en men specialisme per evenement inkopen, zijn wij zo is de afgelopen jaren gebleken opnieuw ook als toeleverancier van grote waarde. Met een vaste flexibele show, ballet en eigentijdse Urban dansers en vocalisten, kunnen wij adequaat inspelen op de wensen van onze opdrachtgevers, maar ook collega’s. In het verleden zouden wij dat op basis van onze beschermende exclusiviteit nooit gedaan hebben, doch in de huidige tijd betekent specialisme zoals bijvoorbeeld dat van ons een belangrijke meerwaarde.'

De taal begrijpen
'Net als in het verleden vinden wij bij alles de intakegesprekken het allerbelangrijkste. Daar besteden wij dan ook veel aandacht aan. Als een potentiele opdrachtgever ons kantoor verlaat, weten wij meestal heel goed wat men wil en de opdrachtgever (kan ook een collega organisator zijn) wat wij kunnen betekenen. Daarvoor worden mensen ingezet die de taal van de prospects begrijpen. Als inmiddels 70 jarige ben ik dan ook zeker niet bij alle gesprekken aanwezig. Wel wanneer het om bijvoorbeeld prestigieuze fundraising gala’s gaat, daarmee bewijzen wij nog altijd tot de beste van Nederland te behoren, getuige de jaarlijkse Leger des Heils gala’s, Hulphond Gala en Bio Gala. U
iteraard realiseer ik mij dat ik niet het eeuwige leven heb, vandaar dat de 52 jarige Marc Forno te allen tijde klaar is om het bedrijf voort te zetten.'

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.