'Events en live zetten zaken in beweging, maakt relaties duurzaam en is onontbeerlijk'

14-11-2017 - EVENTMARKETING LIVE COMMUNICATIE - Helen van Berkel is General Manager ATPI Corporate & Sports Events en heeft haar eigen kijk en visie op de markt van eventmarketing en live communicatie. 'Wij verwachten dat meer bedrijven live communicatie gaan zien als een noodzakelijk onderdeel van de marketing communicatie mix.'

De trends in het marketinglandschap volgens Helen van Berkel:

  • Focus op contentmarketing
  • Digital en live worden afwisselend ingezet binnen de campagnes
  • Digital is niet meer weg te denken, tegelijkertijd blijft live onontbeerlijk
  • Contentoverdracht icm live beleving en interpersoonlijk contact zet zaken in beweging, maakt relaties duurzaam en levert meer op dan de ervaring op zichzelf

 

Visie op live communicatie in 2018:

  • Meer bedrijven gaan live communicatie zien als noodzakelijk onderdeel van de marcom-mix
  • Bijdragen van events aan lange termijn doelstellingen belangrijk
  • Duurzaamheid in marketing communicatie
  • Klant zal branche blijven challengen op ROI
  • Inzet van verschillende kanalen, real time, op het juiste moment, juiste doelgroep, maakt de impact nog groter
  • Besef dat persoonlijk contact onbetaalbaar is

 

TIPS:
Helen van Berkel, ATPI, besluit: 'Impactvolle communicatie vereist de inzet van live events. Plan deze niet op zichzelf maar als een onderdeel van een marketingcampagne en ingebed in de continue stroom van boodschappen naar de verschillende doelgroepen. Op deze manier worden events ingezet als onderdeel van de totale marketingstrategie, is communicatie effectiever en de productie ervan ongetwijfeld kostenefficiënter.'

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners