Eventmarketing: budgetten stijgen voor het eerst sinds jaren
EVENTBUDGET - Benchmarken is altijd goed, ook in de eventbranche. Hoe staat jouw bedrijf ervoor ten opzichte van gelijksoortige spelers? Of hoe staat de Nederlandse eventmarkt ervoor ten opzichte van andere Europese landen. Hopelijk houden we gelijke tred met Engeland: 'budget increase with 1,8%'. De eerste stijging sinds jaren.
Het toonaangevende Eventmagazine.co.uk publiceerde de resultaten van een onderzoek van Institute of Practitioners In Advertising's (IPA). 'Eventmarketing budgetten laten veen positieve groei zien in Q4 2013. Corporates spendeerden 1,8% meer budget aan events en live communicatie ten opzichte van 2012. In Q3, Q2 en Q1 waren nog dalingen te zien.'
De onderzoeksresultaten geven een positief geluid over het totale marketingbudget: 11& stijging. De grootste stijging bij Engelse bedrijven zat vooral in online marketing (+9,2%), salespromotie (+1,9%) en direct marketing (+1,2%). Budgetten voor PR en marktresearch daalden.
Is de bodem bereikt? Is deze omslag ook te merken in Nederland? Laat uw bevindingen hieronder achter.
>> Bekijk het artikel met nog meer uitkomsten op Eventmagazine.co.uk