EventBranche+column+Albert+Verlinde%3A+%27There+is+no+business%2C+like+showbusiness%27
Nieuws

EventBranche column Albert Verlinde: 'There is no business, like showbusiness'

EVENTBRANCHE MAGAZINE - Albert Verlinde is voor de tweede keer op rij onze columnist in het EventBranche Magazine. De stelling van Verlinde is duidelijk: 'We willen het publiek het beste geven en voelen een grote verantwoordelijkheid naar de gewone bezoeker maar ook naar de zakelijke markt. Want als wij een goede show neerzetten hebben bedrijven business.'

Column Albert Verlinde:
There is no business like showbusiness

Dat is een oud Amerikaans gezegde en ik heb het altijd mooi gevonden dat in het woord de twee termen samen komen die ons theaterbedrijf en het bedrijfsleven verbinden; show en business.

Als 17 jarige jongen zat ik in de coulissen bij Maskerade , een musical van Jos Brink, en ik werd betoverd door de dynamiek en het vakmanschap op het podium maar zeker ook achter de schermen. Terwijl het publiek de voorstelling beleefde zag ik vanuit de coulissen de haastverkledingen, de decor changementen, de pruikenwissels en Jos Brink, Frank Sanders en Simone Kleinsma die na een dansnummer uitgeput de coulissen in holden, even uitpuften en daarna met een grote lach weer het podium opstoven. Die ervaring ben ik nooit meer vergeten en het is dan ook  niet verbazingwekkend dat voor theaterbezoekers en vooral voor de zakelijke markt een backstage tour tot de favorieten is gaan behoren. Je mag als gewone bezoeker toch even ruiken aan de theaterwereld en je komt met je gasten op plekken die het grote publiek nooit te zien krijgt. Een bijzonder kijkje in de theaterkeuken en een ervaring om nooit te vergeten.

Het theater is uniek en het is een voorrecht iedere dag weer met dat mooie vak bezig zijn. Ik zou u ook wel eens een kijkje in mijn keuken willen geven. Ik ben met een fantastisch team al druk bezig met de voorbereidingen voor The Lion King, Hair, Ciske de Rat, Musicals on Tour en de musicalhit The Bodyguard gaat zijn tweede seizoen in. Als ik dat zo even opschrijf lijkt het niks. Maar u moest eens weten  hoe lang we bezig geweest zijn om The Lion King te mogen doen, hoe we zorgvuldig de casting gedaan hebben en al maanden bezig zijn een PR-campagne neer te zetten die recht doet aan de show. Dat doen we niet alleen voor de Koning der Musicals maar voor al onze producties. We willen het publiek het beste geven en voelen een grote verantwoordelijkheid naar de gewone bezoeker maar ook naar de zakelijke markt. Want als wij een goede show neerzetten hebben bedrijven business.

Albert Verlinde

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.