Effectgroep+bedenkt+live+beursconcept+in+4D+bioscoop+voor+opdrachtgever+HP
Nieuws

Effectgroep bedenkt live beursconcept in 4D bioscoop voor opdrachtgever HP

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - Dat nieuwe technieken en tools mits slim gebruikt tot nieuwe concepten en grotere impact kunnen leiden, bewees bureau effectgroep voor haar opdrachtgever HP. Samen zetten zij de 4D Bioscoop neer op de beurs Zorg & ICT.

Tijdens de HP Experience beleefden bezoekers van de beurs Zorg & ICT in 4D de gevaren, signalen en risico’s die ontstaan als bedrijven hun printers en pc’s niet goed beveiligen. Opdrachtgever HP Nederland (HP Inc.) ontwikkelde een short-movie – The Wolf, waarin Christian Slater’s Mr.Robot-alter ego de hoofdrol speelt – en wilde dit vertaald zien naar een live beursconcept. Creatief communicatiebureau effectgroep ontwikkelde de ‘kleinste 4D bioscoop’ van Nederland: 25m2, 6 stoelen, 5 zintuigen en één verborgen fotomoment. De bezoekers gingen dan ook naar buiten met de mededeling “you’ve been captured’. Zij ontvingen de gemaakte foto en kregen van HP experts een toelichting en uitleg over end-point security met als boodschap: maak je kantoor HP secure.

Stefan Vermeul, Marketing Manager Print bij HP Nederland: ‘Om organisaties mee te nemen in de wereld van cyber security - printer en pc beveiliging in het bijzonder - wilden we bezoekers de kans bieden zo indringend mogelijk de dreiging van ‘‘The Wolf’ te ervaren. Wat voel en zie je als zo’n persoon je organisatie binnendringt? Of beter gezegd: wat zie je niet? We zochten een creatief en strategisch partner die deze vertaalslag kon maken en die vonden we in effectgroep. Na een eerdere samenwerking voor de beurs Infosecurity - waar we Michael - mafiaboy - Calce naar Nederland haalden - overtuigden zij opnieuw met eensterk, verrassend en tegelijkertijd uitvoerbaar concept.'

Stefan Vermeul, HP Nederland:

'Hierin konden we de beleving, de sales pitch en lead generatie in een geïntegreerde aanpak uitstekend meenemen. ’

 

Kirsten Flik, verantwoordelijk voor creatie & strategie bij effectgroep: ‘HP durfde het aan om echt iets nieuws neer te zetten en liet het ons tot in detail uitdenken en produceren. Van begin tot het eind klopte het dankzij het verhaal dat niet alleen tot in de puntjes was uitgedacht, maar ook werd uitgevoerd. Bijvoorbeeld door de aanwezige acteur in de rol van The Wolf. Bijzonder opvallend was het moment na afloop van de Experience: bij de uitgang van de bioscoop werden bezoekers door account managers van HP opgevangen met de bewuste foto die tijdens de voorstelling ongemerkt werd genomen, in achtbaan-stijl. Niet alleen sloot het ‘you’ve been captured’ aspect naadloos aan op de boodschap van de video, het was een reallife salesfunnel. We hebben optimaal gebruik gemaakt van het contactmoment.’

En dat contactmoment was - met zo’n 15 minuten - láng! De aantallen overtroffen dan ook ruimschoots de verwachtingen. 10% van alle Zorg & ICT beursbezoekers heeft gemiddeld 15 minuten bij HP doorgebracht, het bezoekersaantal van de HP stand zelf lag 20% boven de toch al ambitieuze doelstelling. Een geweldig resultaat van een geweldige samenwerking! 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.