Dimitri+Chalos+hekelt+%27on+tour%27+labels
Nieuws

Dimitri Chalos hekelt 'on tour' labels

Dimitri Chalos, eigenaar van Cuisine on tour/SGS catering services, heeft aan de collega's van Misset Catering laten weten 'not amused' te zijn over de lancering van een groot aantal 'on tour' labels.

 

Chalos meldt in een brief aan Misset Catering: ‘Helaas constateren wij de laatste tijd een toenemend aantal labels uit dezelfde bedrijfstak die in de markt worden gezet en eindigen met ‘on tour’.' De eigenaar van Cuisine on tour/SGS catering services doelt onder meer op Food on tour (van driesterren restaurant De Librije), Foodlab on tour (in samenwerking met Librije) en The Colour Kitchen on tour (van Grand Catering).

'Fatsoen'
Chalos had meer onderscheidend vermogen en 'fatsoen' van zijn ‘concullega’s’ verwacht. Bovendien denkt hij dat er in de markt naamsverwarring kan ontstaan. Een fragment uit de brief van Chalos:

'De naam die ik 15 jaar geleden heb gekozen en de laatste jaren sterk is opgekomen is niet meer uniek. Dat doet toch iets met je. Ook al weet je dat de woorden ‘Cuisine’ en ‘on tour’ niet te claimen zijn. Ik kan mijn plan om diverse ‘on tour’ labels onder ‘Cuisine’ te hangen opruimen. Met uitzondering van ‘Lemonia on tour’; dit label hebben we begin dit jaar geïntroduceerd.'

Chalos besluit zijn brief met: 
'Ik zou niet een label in de markt zetten dat op een bedrijfsnaam van een branchegenoot lijkt. Vanwege onderscheidend vermogen en fatsoen. Gelukkig zijn partycateraars innovatief, creatief en weten zij te zegevieren en te incasseren tegelijk. Wellicht wordt het tijd voor een nieuwe naam (waarmee ik weer 15 jaar vooruit kan)….. maar die houd ik dan nog maar even geheim.'

>> lees de volledige brief van Chalos op Misset Catering.nl

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.