De hackaton: in tien stappen budgetbewust innoveren

13-02-2018 - In het laatste EventBranche Magazine van 2017 deelde de redactie al een nieuw populair eventconcept: de hackathon, ook wel de 'uitvindingsmarathon' genoemd. Het concept, overgewaaid uit de it-sector, is dé manier om zonder al te hoge kosten frisse ideeën op te doen. Benieuwd naar de stappen om tot een dergelijk eventconcept te komen? Lees dan snel verder:

Foto: Paul Ridderhof ​

Een hackathon is een ultiem chaos-evenement met maar één doelstelling: binnen 24 uur oplossingen en waardevolle ideeën creëren waarmee een bedrijf verder kan. Inmiddels hebben ook mulitnationals, banken, supermarkten, ziekenhuizen, gemeenten maar ook evenementorganisatoren de hackathon ontdekt als instrument om te innoveren. Evenementenlocatie DeFabrique neemt ons in tien stappen mee naar de ultieme hackaton:

1. Doel
Zorg dat je een duidelijk doel formuleert, zodat je gericht mensen kunt uitnodigen en iedereen weet waar men naartoe werkt.

2. Locatie
Zoek een locatie waar je de ruimte hebt om zowel grote groepen toe te spreken als teams te laten samenwerken. Een prettige sfeer en mogelijkheid tot overnachting is ook belangrijk.

3. Datum
Kies een dag in het weekend en kondig de datum minimaal twee maanden van tevoren aan.

4. WiFi
Het beschikbare netwerk is enorm belangrijk. Met een 4MB ADSL-verbinding kom je er niet. Zo’n event vraagt om een rock solid WiFi-netwerk.

>> Bekijk hier alle 10 stappen voor het organiseren van de ultieme hackaton
 
 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners