De consument zet events en experiences op twee

04-07-2018 - EVENTMARKETING ONDERZOEK - EventBranche.nl kijkt altijd uit naar het EventTrack onderzoek van Eventmarketer.com. Ook dit jaar weer opvallende cijfers, die spreken voor de kracht en toekomst van live. Wat te denken van de top 5 'mediatypen' om de meerwaarde van een product duidelijk te maken aan de consument?

In het EventTrack onderzoek werd respondenten gevraagd welke 'advertising methods' er voor zorgen dat de 'benefits' / meerwaarde van een product het best wordt overgebracht. Van alle kanalen torende er twee bovenuit: op één de website van het merk, label of bedrijf, direct gevolgd door events en experiences. Daarna een groot gat. De top 5 ziet er zo uit:

Consumers Rate the Best Advertising Methods to Understand Product Benefits:

1. De website van het merk of bedrijf - 44%

2. Events & Experiences - 41%

3. Fysieke winkels/retail - 29%

4. Online adverteren - 26%

5. Social Media advertenties - 26%

In de executive summary van het eventonderzoek geven de onderzoekers de cijfers nog meer kracht mee, door het volgende te concluderen: 'Corporate marketingteams blijven investeren in events en experiences. Marketingprofessionals blijven events en experiences verschuiven van brandawareness en producten 'uitstallen', naar essentieel onderdeel van grotere campagnes én een medium dat tot sales aanzet.' Die uitspraak wordt bevestigd met de cijfers in het artikel De grote saleskracht van eventmarketing: 85% is na een event bereid tot aankoop

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners