Coca%2DCola+gaat+met+70+events+interactie+aan+over+duurzaamheidsplan
Nieuws

Coca-Cola gaat met 70 events interactie aan over duurzaamheidsplan

EVENTMARKETING LIVE COMMUNICATIE - Coca-Cola heeft in samenwerking met Dr2 Events & Campaigns integrated communication gekozen voor een wel heel gewaagd live traject om haar nieuwe duurzaamheidsplan te presenteren en de interactie aan te gaan. In maar liefst 70 verschillende sessies kruipt het wereldmerk om tafel met de diverse stakeholders. Live communicatie in optima forma.

Op de foto: tafelgesprek onder leiding van Fidan Ekiz, met Jan-Willem Vosmeer (Heineken), Paul Fest (Suikerunie), Karien Jeekel (UNHCR), Helene van Zutphen (Nederland Schoon), Joyce Rommelaar (Jong Ondernemen), Jaap Wassink (Coca-Cola European Partners Nederland) en Richard Schlasberg (Coca-Cola Nederland).

'Op 6 november lanceerde Coca-Cola haar nieuwe duurzaamheidsplan voor West-Europa, waar zij ook in Nederland mee aan de slag gaan. Hiermee bouwen ze voort op hun huidige doelstellingen en leggen zij de lat waar mogelijk nog hoger. Coca-Cola gaat daarover in gesprek met haar stakeholders: belangenorganisaties, opinievormers, politiek, leveranciers en met haar klanten. Vanaf 6 november 2017 openen zij gedurende een maand haar deuren in bijzondere lofts in Den Haag, Amsterdam, Den Bosch en Rotterdam en gaan ze een open gesprek aan over allerlei thema's: van zoetstoffen en CO2-reductie tot het verlagen van het aantal calorieën in onze frisdranken. In totaal vinden er tussen 6 november en 1 december meer dan 70(!) sessies plaats. Het gesprek gaan ze aan aan een speciaal voor Coca-Cola ontwikkelde interactieve tafel waar het duurzaamheidsplan nog eens duidelijk in terug komt. In de niet alledaagse, prachtige (en dus ook zeker geen eventlocaties!) lofts bevinden zich in de ruimte interactieve meubelen en layer items waar de thema’s nog eens duidelijk terugkomen en worden uitgelegd. In de keuken zorgt een Chef voor de heerlijkste (duurzame) gerechten en hapjes', laat voormalige Gouden Giraffe-winnares Sabine Nuijten van Dr2 events & campaigns weten. Haar bureau bedacht, ontwikkelde en produceert dit project in samenwerking met Coca-Cola European Partners.

Coca-Cola's nieuwe duurzaamheidsplan voor West-Europa werd in Den Haag gepresenteerd en gelanceerd. De belangrijkste toezeggingen voor 2025:
  • 50% van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa is afkomstig uit caloriearme of calorievrije dranken
  • 100% van de verpakkingen wordt ingezameld en minstens 50% gerecycled plastic voor de PET-flessen
  • Tenminste 40% van de managementfuncties wordt vervuld door vrouwen

 

This is Forward, onder deze naam lanceert Coca-Cola vandaag haar actieplan voor duurzaamheid in West-Europa. De stip aan de horizon is 2025; dan moeten de ambitieuze doelstellingen rondom onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid door het bedrijf behaald zijn. Coca-Cola in Nederland sluit aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan.

Het actieplan is tot stand gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo's en mensen uit het bedrijfsleven, maar ook met behulp van inzichten van meer dan 12.000 consumenten in zes landen en bijna 1.000 medewerkers van Coca-Cola.

Richard Schlasberg, Country Manager Coca-Cola Nederland:

“Het nieuwe duurzaamheidsplan is tot stand gekomen door heel veel te luisteren, naar onze partners, onze medewerkers en natuurlijk onze klanten. Duurzaamheid was altijd al belangrijk, maar we kunnen en willen méér doen. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.”

Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland:

“This is Forward gaat om daadkracht, het gaat om concrete doelstellingen. In Nederland gaan we onder de titel ‘Coca-Cola OPEN’ verder de dialoog aan met mensen uit de politiek, gemeenten, bedrijven, onderwijs, maatschappelijke organisaties én uiteraard met onze klanten. In die gesprekken willen we kennis ophalen om invulling te geven aan deze acties, en leren wat we verder kunnen doen om een blijvende positieve en duurzame bijdrage te leveren aan onze maatschappij.”

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.