Best Event Awards World de Nederlandse genomineerden: Shell en BrandBase
BEST EVENT AWARDS WORLD - Zes Nederlandse eventmarketingcases zijn doorgedrongen tot de finale van de Best Event Awards World in november van dit jaar in Porto. Maar welke evenementen zijn dit en wie zit er achter? De eerste genomineerde die we in de spotlight zetten is Shell. Hun evenementen Generation Discover Festival samen met bureau BrandBase is genomineerd in de categorie B2C.
Briefing
Ontwikkel en produceer een jaarlijks terugkerend evenement dat jongeren, in de regio Den Haag, enthousiast maakt voor wetenschap & techniek en innovatie. Maak dit initiatief van Shell zichtbaar en breng het enthousiast tot leven bij medewerkers, stakeholders, het onderwijs, de politiek en natuurlijk bij de scholen, scholieren & de inwoners van Den Haag.
Oplossing
Voor de tweede keer op rij organiseerde BrandBase Generation Discover Festival van Shell. Dit jaar anderhalf keer zo groot. Op het Malieveld in Den Haag gingen 30.000 jongeren enthousiast aan de slag met wetenschap en techniek.
Tijdens dit vijfdaagse evenement komen jongeren spelenderwijs in aanraking met wetenschap en technologie. In verschillende futuristische Domes konden ze onder meer energie opwekken door te fietsen, deelnemen aan workshops van diverse partners, bouwen aan de stad van de toekomst en racen met een zoutwaterauto. Actieve en leerzame uitdagingen, interactieve avonturen en indrukwekkende technologische hoogstandjes. Ze laten je zien én beleven hoe gaaf de wereld er in de toekomst uit kan zien. En hoe jij als uitvinder van de toekomst daar een rol in kunt spelen.
MVO Manager Shell Nederland Anne Schreuder was festivaldirecteur:
Ruim 30.000 bezoekers in vijf dagen is een resultaat om trots op te zijn. Dankzij de inzet van meer dan 160 Shell-vrijwillgers is alles heel goed verlopen. Het is echt een plezier om de energie van de enthousiaste kinderen die vol overgave aan de slag zijn gegaan met wetenschap en technologie mee te krijgen. We hopen het techniektalent in hen te hebben aangewakkerd!
(bron BrandBase.nl: http://brandbase.nl/project/generation-discover-festival-2017/ )