Alles over de Gouden Giraffe 2017...en de zes redenen om mee te doen

10-11-2017 - EVENEMENTEN AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards is altijd op zoek naar de bedrijven/bureaus die hun nek uit steken. Die durven door middel van beleving en een live moment zichzelf te vermarkten of hun boodschap te communiceren. Om u over de streep te trekken mee te doen aan de awards voor de meest effectieve en impactvolle evenementen, en onderdeel te zijn van hét ultieme podium voor LIVE, hebben wij alle redenen voor deelname op een rij gezet. Inschrijven dus! En doet u uiteindelijk toch niet mee? Help ons dan bij het vinden van de beste evenementen van Nederland door uw aanbeveling.

1. Ruim 30 partijen bundelen de krachten om voor u het ultieme podium te creëren
Een ongelooflijk aantal partijen uit de eventbranche bundelt tijdens de Gouden Giraffe Event Awards de krachten. Dat doen zij om eventmarketing en live communicatie het ultieme podium naar buiten toe te geven. Daar is één ingrediënt essentieel voor: uw beste evenementen. Heeft u het afgelopen jaar een evenement georganiseerd waar u met creativiteit, een slim concept, een mooi traject tot effectiviteit en impact bent gekomen? Dan is deelnemen aan de Gouden Giraffe Event Awards een must voor iedere opdrachtgever, organisator of andere eventprof.

2. Er is meer te winnen dan alleen de prijs per categorie
Dit jaar mag de jury (afhankelijk van het aantal inschrijvingen per categorie) naast de event awards in de categorie Brand Events, Interne Events, Congressen, Relatie Events en Beurzen, ook een zilveren en bronzen erkenning uitdelen. Naast de prijzen in de 5 categorieën kent de komende Gouden Giraffe editie ook 2 publieksprijzen:

Award voor uitzonderlijke creativiteit
De Gouden Giraffe Event Awards is in no time doorgegroeid tot een echte impact award. Wat was het effect van live, van het event, binnen de marketing- en communicatiemix, voor het bedrijf, voor uw realties. Kortom: effect. Maar dat effect bereik je in onze niet zonder één van de basisvoorwaarden voor eventprofs en goede evenementen: creativiteit. Dat mogen we nooit vergeten. Daarom zal een jury uit alle inzendingen een short list maken, waarna u, als collega eventprof mag stemmen op het meest creatieve concept/onderdeel.

Award voor uitzonderlijke innovatie
Zonder innovaties komen zelfs de meest krachtige en snel groeiende branche tot stilstand. Daarom zien wij innovatie, aan de hand van alle tools en mogelijkheden die er zijn, als essentieel voor ons vak. Een award voor uitzonderlijke eventconcepten of onderdelen van een event. Ook hier zal een vakjury de eerste schifting maken, waarna u mag stemming voor de uiteindelijke winnaar. Inschrijven? www.gouden-giraffe.nl

3. Je naam, hoe groot of klein, speelt geen rol: iedereen heeft evenveel kans
De Gouden Giraffe Event Awards worden uitgereikt aan het evenement. Daarbij gaan de credits in eerste instantie naar de 'opdrachtgever' / het bedrijf / de organisatie die het evenement inzette binnen haar marketing- en communicatiemix. Direct daarna volgt het bureau (als daar gebruik van is gemaakt), maar zien we ook steeds vaker een gewichtige rol van de locatie of een toeleverancier die een stempel drukte op het event en het effect. En ja, sommige bedrijven of bureaus zien we terugkeren als winnaars in de jaren en jaren van winnaars. Toch hecht de jury geen enkele waarde aan namen en wordt louter gekeken naar concept, creativiteit, innovatie, slimme keuzes, verrassende invulling om uiteindelijk tot het gewenst en grootste effect te komen. Namen spelen dus geen rol en een ieder heeft evenveel kans. Vorig jaar won bijvoorbeeld Women Inc en Accenture met eigen producties (in cocreatie met eventprofs), een samenspel van 5 bureaus zorgde voor inventief en effectief beursconcept, een gemeente die aan de hand van een bureau een hele slimme en sterke kapstok vond voor citymarketing en een bekende bureaunaam met een voor velen onbekende opdrachtgever. Inschrijven? www.gouden-giraffe.nl

4. Onafhankelijke categorie-experts beoordelen uw case
De beoordeling van de cases ligt in handen van de eventmarkteers, communicatieprofessionals en eventcollega's met een wetenschappelijke achtergrond. Deze juryleden beoordelen, individueel en online, elke case op diverse criteria met een cijfer en een motivatie. Elke case wordt door meerdere juryleden beoordeeld waardoor direct inzichtelijk is waar de jury het eens is en waar niet. De discrepanties worden vervolgens gezamenlijk besproken achter gesloten deuren. De samenwerking met Spilter en juryvoorzitter Allard Dericks (Spilter) die het objectieve proces als juryvoorzitter bewaakt, zorgt ervoor dat de Gouden Giraffe als juryprijs een objectief jureringsfundament heeft. Daarnaast pakken we door met kwalitatieve juryleden (onlangs sloten Shell en Bol.com zich aan bij de jury).

Het team van EventBranche.nl, die de organisatie voor haar rekening neemt, is dus op geen enkele manier betrokken bij de beoordeling van de cases. Daarnaast worden cases, waar een jurylid enigszins kennis van heeft of bij betrokken is geweest, uitsluitend door andere juryleden beoordeeld. Ook wanneer dit soort cases behoren tot de shortlist van de genomineerden, wordt het desbetreffende jurylid, ten tijde van de live jurysessie weggeroepen om een eerlijke en transparante beoordeling te garanderen. Inschrijven? www.gouden-giraffe.nl

5. Dit zijn de concrete voordelen voor uw bij deelname
- U dingt mee naar eeuwige roem.
- Uw case en inschrijving wordt vermeld op EventBranche.nl, wordt door 100-en mensen bekeken en beoordeeld voor de publieksprijzen. (Voorgaande editie werd er ruim 6000x gestemd)
- Uw case wordt vermeld in de jaarlijkse Gouden Giraffe Event Awards krant
- U ontvangt een juryrapport met aanwijzingen, verbeterpunten en objectieve kritiek
- Hoort u bij de genomineerden dan gaan de spotlights nog voller aan. Zo komt de case uitgebreid online te staan en presenteer je jouw case tegenover ruim 300 eventprofs en jury tijdens Learn From The Best.
- U krijgt bezoek om uw nominatie live en online aan te kondigen
- Behoort u tot de winnaars (goud, zilver of brons)...dan gaan de komende editie, nog meer dan de vorige 2 edities, de deuren voor u open. Zo krijgt u van ons onder meer een promopakket om uw award ook commercieel te benutten
- Door uw evenement in te schrijven ontvangt u ook nog eens 2 toegangskaarten tot de Gouden Giraffe Event Award Show en Learn from the Best op 2 februari 2018 in DeFabrique. Waarde: 150,- euro.

6. De Gouden Giraffe staat garant voor een middag en avond vol kennis en beleving
Dit jaar trekt D&B de conceptmatige kar van de awardshow. Het team van Pieter Bas Boertje en Lennart Peeperkorn is de komende editie verantwoordelijk voor het concept en het thema van de Gouden Giraffe Event Awards 2017. Een deel van de bureausignatuur van D&B is natuurlijk het trajectmatige, strategische rondom de live momenten. Daarom zal deze editie in het teken staan van #jointheLIVErevolution. Want het is zo ver; we gaan de barricade op. Geen calimerogedrag, geen feestjesstigma meer, maar op naar de rol van spil in marketing- en communicatietrajecten. Er is geen weg meer terug want Eventmarketing en Live Communicatie zijn een must in de marcom-mix. Maar geen revolutie zonder manifest, en dat maken we samen. Bouw HIER ook mee aan het Event Manifest en vul onze basis aan met tips, ideeën en aanvullingen.

Na Learn From The Best, de live jurysessies waar ruim 300 eventprofessionals komen kijken en luisteren naar de impact en effectiviteit van de beste evenementen van Nederland, volgt de awardshow. Hierover kunnen en willen we niet meer zeggen dan dat het de afgelopen edities weer op een andere manier zal overtreffen. Denk: revolutie, verbinding, arena, de kracht van live, de start van een nieuw tijdperk met als afsluiting het Event Manifest van onze branche. Inschrijven? www.gouden-giraffe.nl

Benieuwd naar de vorige editie? Bekijk hier het filmpje van de Gouden Giraffe Event Awards 2016:



 


DOE MEE EN SCHRIJF UW BESTE CASE IN
Heeft u een evenement, waarvan u zegt: dat was mijn parel van het afgelopen jaar (events georganiseerd tussen 1 december 2016 en 1 december 2017), uitzonderlijk in creativiteit, concept, traject, maar bovenal effect...dan is dat het event dat u in moet schrijven voor de Gouden Giraffe Event Awards 2017. Daarmee zet u zichzelf, het evenement, uw bedrijf/merk én het live middel binnen de marcom-mix vol in de spotlights...

Ga snel naar www.gouden-giraffe.nl om binnen 1 minuut uw voorinschrijving te doen, en ontvang uw persoonlijke toegang tot het desbetreffende inschrijfformulier om mee te dingen naar één van die Gouden Event awards.



Bent u na alle bovenstaande redenen nog niet overtuigd...help ons dan bij het vinden van de beste evenementen van Nederland. Kortom, welk event dat U bezocht heeft, of van gehoord, gelezen of gezien hebt, aan meegewerkt hebt, zelf georganiseerd heeft, op uw locatie plaatsvond of misschien wel van uw favoriete concullega, moet op het podium terecht komen tijdens de Gouden Giraffe Event Awards? Stuur jouw tip naar sjoerd@eventbranche.nl.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners