
Achmea en Ricoh komen met nieuwe vorm van eventmarketing
EVENTMANAGER - Jeroen de Punder, Director Marketing bij Ricoh, en Paul van der Heijden, verantwoordelijk voor sponsoring en mediastrategie bij Achmea, spreken in het komende EventBranche Magazine over een nieuwe vorm van eventmarketing. Het tweetal kijkt ook kritisch naar de eventbranche.
Unicef-ambassadeur Nicolette van Dam, met links Paul van der Heijden (Achmea) en rechts Jeroen de Punder (Ricoh)
Gestoeld op het FC Barcelona-model, waar Unicef kosteloos shirtsponsor was, kozen ook Achmea en Ricoh samen met Libéma om de naamsbekendheidcredits voor de sponsoring van het Unicef Open tennistoernoooi in Rosmalen te ‘doneren’ aan de non-profit organisatie. Een bewonderenswaardige constructie, die de live communicatie van de twee bedrijven alleen maar ten goede komt.
Van der Heijden en Punder vertellen in EventBranche Magazine 3 hoe deze vorm van eventsponsoring een communicatieplatform creeert, waar de bedrijven zelf aan eventmarketing kunnen doen en aan hun positieve imago kunnen werken.
Over de toegevoegde waarde van eventbureaus voor dergelijke vormen van live communicatie zijn de twee bedrijven het eens. Volgens de twee is het niet meer zo dat eventbureaus de opdrachtgever aan de hand nemen, maar dat de corporate inmiddels goed weet wat ze met eventmarketing willen en kunnen. Dan is de toegevoegde waarde van bureaus, volgens Ricoh en Achmea, puur creatief en/of logistiek.
>> Het volledige artikel lezen? Word abonnee en lid van ons platform