10 redenen om je event te live-streamen
EVENEMENTENTECHNIEK - Het live-streamen van gebeurtenissen wordt al enige tijd gedaan via de grote sociale media platforms als Twitter en Facebook. Maar wat zijn de voordelen van live-streamen voor zakelijke evenementen? Bijman Audiovisueel geeft je tien redenen.
1. Meer deelnemers voor jouw event
Live Streaming trekt meer bezoekers naar je evenementenlocatie. Zij verwachten meer kennis te vergaren en meer leerzame ervaringen op te doen bij een fysiek event dat Live Streaming biedt.
2. Bezoekersaantal stijgt per jaar
Naar verwachting zal het bezoekersaantal voor een event mét Live Streaming tot bijna 30% toenemen, vergeleken met een fysiek evenement zónder Live Streaming.
3. ‘Get together, right here, right now’
Live Streaming brengt mensen vanuit afgelegen of op internationale locaties bij elkaar. Langdurige reistijden en hoge reiskosten kun je schrappen uit je marketing- /communicatiebegroting.
4. Besparing van geld én tijd
Live streaming bespaart geld doordat mensen virtueel bij elkaar zijn, en tijd doordat jouw bezoekers hun kostbare tijd goed besteden.
5. Verhoging van user experience
Live Streaming verhoogt het aantal mensen dat jouw evenement ervaart. Dus zijn er na afloop ook méér ervaringen om te delen.
6. ‘Slapende’ leden wakker schudden
Live Streaming is een geweldig hulpmiddel om de slapende leden (leden die nog niet eerder een fysiek event hebben bezocht) binnen jouw organisatie te activeren: je kunt tot 50% meer betrokkenheid bereiken.
7. Olievlek-werking
Live Streaming creëert een virtuele gemeenschap van deelnemers die op de Live Streaming kunnen reageren en die met elkaar kunnen netwerken. Op lange termijn zou je dit zelfs kunnen laten uitmonden in een spin-off van je bedrijf of event.
8. ‘Gelukkig hebben we de beelden nog.’
Live Streaming voorziet je van opnames die zowel waardevol zijn voor jou en de aanwezigen als voor degenen die het evenement hebben gemist.
9. Verhoging van inkomsten
Door gebruik te maken van Live Streaming tijdens je evenement bied je sponsoren een podium dat de kosten van je evenement (deels) kan dekken of zelfs winst kan generen.
10. Waardevolle content
Live Streaming levert waardevolle informatie op. Medewerkers, klanten en opdrachtgevers hebben namelijk de mogelijkheid om direct (inhoudelijke!) feedback te geven op de Live Streaming via chat, polls en diverse social media.
Door: Jeannine Lenssinck (Bijman Audiovisueel)