#EventTrends2018: selfstreaming

08-12-2017 - EVENTTRENDS 2018 - We zijn de selfie absoluut nog niet voorbij en de voorspelling van video als de aller, aller belangrijkste content-drager online is nog lang niet overal uitgekomen, maar de combinatie van die twee heeft zijn kracht al bewezen: selfstreaming door uw gasten op uw evenement.

Een beetje social media gigant heeft het platform al zo ingericht dat er zeer laagdrempelig live gestreamd kan worden. Dus de drempels zijn weg, het effect is al bewezen, maar nu is het aan de organisatoren van evenementen om evenementen, of op zijn minst ‘streamhotspots’, in te richten en te faciliteren om uw gast te laten streamen, waarbij u zelf de extra meerwaarde bepaalt. Combineer met gamification-lessen om uw gasten aan te sporen en vergeet vooral ook niet om zelf te streamen. Of wat te denken van een app van waaruit uw gasten kunnen streamen, maar dan wel in een videokader van uw evenement/merk/bedrijf.

(In het komende EventBranche Magazine 20 van bovenstaande pagina's met trends en ontwikkelingen waar we in 2018 rekening mee moeten houden en die invloed hebben op de wereld van eventmarketing en live communicatie)

Jarenlang was de zakelijke eventmarkt redelijk gesloten, maar die periode zijn we voorbij. Natuurlijk wordt er van uw medewerkers verwacht dat tijdens de besloten jaarcijfersessie met de toekomstplannen niet gestreamd of bericht wordt, maar dat valt onder de communicatie compliance van uw bedrijf en verandert niet met een evenement. Maar voor al die moment dat het wel kan: faciliteer, motiveer, want een bezoeker die streamt is veel geloofwaardiger dan een gelikt persbericht achteraf. 

  • TIP: heeft u een doelgroep, onderwerp of thema dat aansluit bij 1 van de vele populaire vloggers, nodig hem of haar uit en laat de video gewoon draaien. 
     

  1. #EventTrends2018
    Bekijk hieronder 10 van de 20 trends uit het dossier #EventTrends2018. Het complete dossier is beschikbare voor onze leden. Word dit jaar nog lid en wij sturen u het magazine met de 20 trends en ontwikkelingen begin 2018 nog na: Word lid!

  2. #EventTrends2018: Algemene Verordening Gegevensbescherming
  1. #EventTrends2018: contra eventmarketing
  1. #EventTrends2018: events als stiltecoupé
  1. #EventTrends2018: eventmarketing met kinderen als doelgroep
  1. #EventTrends2018: logoless op evenementen
  1. #EventTrends 2018: het jaar van eventdesign
  1. #EventTrends2018: events als de marketing- en communicatiekapstok
  1. #EventTrends2018: het podium verdwijnt
  1. #EventTrends2018: eventbubbles vol trouwe fans
  1. #EventTrends2018: selfstreaming

#EventTrends2018  /  #jointheLIVErevolution

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners