#EventTrends2018: events als stiltecoupé

28-12-2017 - #EVENTTRENDS2018 - Zoals beloofd aan onze trouwe online lezers: de afgelopen weken heeft EventBranche.nl 8 van de 20 ontwikkelingen en trends uit het dossier #EventTrends2018, dat in het komende EventBranche Magazine is gepubliceerd. Het zouden er 10 zijn en daarom sluiten we in stijl af: events als stiltecoupé is onze trend/ontwikkeling nr 9 voor 2018 en morgen nr 10...

Wilt u het prachtige dossier #EventTrends2018 ook ontvangen? Word dan in 2017 nog lid en we sturen u EventBranche Magazine nummer 4 van 2017 alsnog toe, met daarin het dossier #EventTrends2018. Lid worden van EventBranche.nl is geen schande....



#EventTrends2018

Het event als ‘stiltecoupé’


Eventconcepten bestaan veelal uit een superstrak geregisseerd programma. Van content opnemen, delen en interactie, tot netwerken en belevenissen, een bezoek aan een zakelijk evenement is bijna altijd 100 procent gericht op de goedgevulde klantreis. Maar daar waar gereisd wordt en daar waar de input en de cocreatie met de gast inmiddels regel zijn, moet ook ruimte zijn voor ontspanning, voor rust, voor offlineness, mindfulness en stilte. 2018 wordt het jaar waar evenementen ruimte bieden voor die ruimte van uw gasten.

2017 liet al de eerste voortekenen zien in de Nederlandse eventmarkt. Locaties speelden al handig in op een soort combinatie van gezondheid van lichaam en geest en ontspanning. De voorspellingen van trends in evenementenlocaties voor 2017 kwamen dan ook aardig uit, maar 2018 gaat nog een stap verder: afsluiten, rusten, even helemaal niks, het zal op evenementen hun plek gaan vinden. Enerzijds om echt volledig tot rust te komen, anderzijds om in een zeer 'rustige' ruimte tot puur netwerken, gesprekken en beleven te komen.

Twee voorbeelden:

1. Auping en RAI hebben primeur met powernapping area

Het is even logisch als verrassend, maar in de gesjeesde wereld, online connectivity van 24/7 en alles wat er om ons heen verandert, was het natuurlijk wachten op de tegenbeweging. Nou is die al een tijdje aanwezig, maar des te aardiger was het om te zien dat één van de grootste locatiespelers het aandurfde om daar op in te spelen: RAI Amsterdam, de evenementenlocatie en beursgebouw in Amsterdam, presenteerde vandaag samen met Auping tijdens de Aquatech beurs de eerste Auping Powernapping Area.

'Koninklijke Auping en RAI Amsterdam voorzien op deze manier in de toenemende behoefte aan een rustmoment tijdens evenementen.' EventBranche.nl sprak in RAI Amsterdam met Ine Stultjens, manager brand & communications van Auping en Simon de testpersoon...

2. DeFabrique opent Ruimte voor Ruimte

'We zijn idioot verslaafd aan ons mobieltje en verstoren zelfs gesprekken om even snel iets op te zoeken', constateert Sybren Ophof, commercieel directeur van evenementenlocatie DeFabrique. 'Je hoort een piepje en bent al afgeleid. En dat terwijl de beste ideeën, gesprekken en verbindingen pas tot stand komen als je een bepaalde ruimte ervaart.'

Rust ipv Ratrace
DeFabrique komt daarom met Ruimte voor Ruimte; een rustig gelegen, sfeervolle plek waar je je even kunt terugtrekken. 'Laat de ratrace even voor wat hij is en ontdek nieuwe kanten aan jezelf', nodigt Ophof zijn gasten uit. Je kunt je mobiel rustig wegleggen, want wifi is er niet beschikbaar. Wel biedt het ruimte aan de vier guilty pleasures; activiteiten die je als volwassenen graag zou willen, maar eigenlijk nooit (meer) doet. Zo kun je aan een authentieke lessenaar gaan kleuren, bladeren door fijne tijdschriften hangend in een Chesterfield, klassieke muziek luisteren in een heerlijk relaxte hangstoel of lekker zwieren op een schommel met lange touwen.


  1. #EventTrends2018
    Bekijk hieronder 10 van de 20 trends uit het dossier #EventTrends2018. Het complete dossier is beschikbare voor onze leden. Word dit jaar nog lid en wij sturen u het magazine met de 20 trends en ontwikkelingen begin 2018 nog na: Word lid!

  2. #EventTrends2018: Algemene Verordening Gegevensbescherming
  1. #EventTrends2018: contra eventmarketing
  1. #EventTrends2018: events als stiltecoupé
  1. #EventTrends2018: eventmarketing met kinderen als doelgroep
  1. #EventTrends2018: logoless op evenementen
  1. #EventTrends 2018: het jaar van eventdesign
  1. #EventTrends2018: events als de marketing- en communicatiekapstok
  1. #EventTrends2018: het podium verdwijnt
  1. #EventTrends2018: eventbubbles vol trouwe fans
  1. #EventTrends2018: selfstreaming

#EventTrends2018  /  #jointheLIVErevolution

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Fokker Terminal

    De Fokker Terminal is gevestigd in de voormalige school van Luchtvaarttechniek in Den Haag. De locatie is door de...
  2. Werkspoorkathedraal

    De Werkspoorkathedraal: een gerenoveerde industriële locatie met ±5.800m2 vrije vloeroppervlakte en eindeloze...
  3. Libéma

    Libéma is het meest veelzijdige leisure concern van Nederland en ontvangt jaarlijks ruim vijf miljoen gasten. U heeft...
  4. Strandzuid

    Strandzuid, het strandpaviljoen dat tussen Amsterdam RAI en het Beatrixpark ligt , al vijf jaar het meest bruisende...
  5. Wunderland Kalkar

    Waar ooit een kerncentrale op het net zou worden aangesloten, vindt u vandaag de dag Wunderland Kalkar. Een unieke,...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners