#EventTrends 2018: het jaar van eventdesign

20-12-2017 - #EVENTTRENDS2018 - Ontwikkelingen en trends in de wereld van eventmarketing en live communicatie, wie ze ook publiceert, het vraagt natuurlijk om kritiek. En terecht. Ten eerste zijn wij niet al wetend, maar destilleren wij onze ontwikkelingen en trends uit (inter)nationale onderzoeken en al onze interviews en ten tweede soms is een ontwikkeling al even aanwezig en volgt de omslag jaren later: 2018 het jaar van EventDesign.

En bij #EventTrends 2018: Eventdesign is het ook wel logisch dat het even duurde. De jonge branche van events en live communicatie heeft een aardige achtbaanrit erop zitten. Van bedrijfsfeest en uitje, naar inhoud, effect en impact en dat in 30 jaar tijd. Met als basis de creatieve breinen en het strakke organisatietalent, de continue hans-on-business en het schipperen tussen eigen ideeen, concepten en dat wat een opdrachtgever wil, daar kan een derde partij niet zo maar zeggen: als je het goed wilt doen, moet je het zo doen. Maar ook meeting- en eventdesign heeft zijn weggevonden en weet nu de goede en toegankelijke snaar te raken. Neem bijvoorbeeld het #EventCanvas waarmee eventdesign teruggebracht wordt naar een levendige tekening en waar van Z tot A alles klopt. Logisch toch: organiseren vanuit de doelstelling, waarbij ieder onderdeel zijn waarde heeft om tot impact te komen. En daarom in 2018 de definitieve doorbraak van eventdesign, zoals vermeld in het komende EventBranche Magazine:

Eventdesign
In de historie van eventmarketing en live communicatie zijn altijd zieners geweest, die de handvatten gaven om het evenement effectief en impactvol te maken. Maar zoals het een creatieve branche eigen is: zij die luisteren zijn op enkele handen te tellen. Dus nu de meetingdesigners al jaren de meest doordachte concepten en designs neer hebben gezet, wordt 2018, waar de roep om het bloot leggen van effect harder zal klinken dan ooit te voren, het jaar van de algemeen geaccepteerde methodiek van meeting/eventdesign. De gouden les die bovenaan ieder eventconcept zal prijken: richt uw evenement zo in dat spraakmakendheid, de optimale gastbeleving, de juiste manier van contentoverbrengen en alle andere onderdelen van uw evenement toewerken naar het gewenste effect/impact. Leuke bijkomstigheid: internationaal staat Nederland (en Belgie) hoogaangeschreven als het gaat om eventdesign, dus laten we uitvoeren wat we prediken.

Uit de oude doos, de lancering van het Event Model Canvas (2014!):

Interesse gewekt? Lees deze boeken en ga aan de slag!

Event design handbook

systematically design innovative events using the event canvas


Into the Heart of Meetings

Basic Principles of Meeting Design

 

Event Storyboard Canvas


 

#EventTrends2018 / #jointheLIVErevolution

>> De komende dagen verschijnen 10 trends uit de lijst van 20 online. Onze leden ontvangen binnenkort het complete dossier in het laatste magazine van 2017. Geen lid...dan moet u dat maar snel worden!

LID WORDEN VAN EVENTBRANCHE.NL


  1. #EventTrends2018
    Bekijk hieronder 10 van de 20 trends uit het dossier #EventTrends2018. Het complete dossier is beschikbare voor onze leden. Word dit jaar nog lid en wij sturen u het magazine met de 20 trends en ontwikkelingen begin 2018 nog na: Word lid!

  2. #EventTrends2018: Algemene Verordening Gegevensbescherming
  1. #EventTrends2018: contra eventmarketing
  1. #EventTrends2018: events als stiltecoupé
  1. #EventTrends2018: eventmarketing met kinderen als doelgroep
  1. #EventTrends2018: logoless op evenementen
  1. #EventTrends 2018: het jaar van eventdesign
  1. #EventTrends2018: events als de marketing- en communicatiekapstok
  1. #EventTrends2018: het podium verdwijnt
  1. #EventTrends2018: eventbubbles vol trouwe fans
  1. #EventTrends2018: selfstreaming

#EventTrends2018  /  #jointheLIVErevolution

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners