Trends evenementenverhuur (2/2): innovatie en track-and-trace meubels

19-04-2016 - EVENEMENTENVERHUUR - Events draaien tegenwoordig allemaal om beleving, effectiviteit en innovatie. Hoe geven leveranciers in evenementenverhuur hier invulling aan en wat zijn de belangrijkste tips?

 


 

Bram de Vos van LoungeRent (meubels & design)
‘Op het gebied van distributie wordt er continue geïnnoveerd.  Al onze voertuigen zijn uitgevoerd met een track en trace systeem zodat de planning altijd op de hoogte is van de actuele positie en geplande aankomsttijd. Bij eventuele problemen kan er direct worden ingegrepen zodat de impact voor de klant wordt geminimaliseerd. Via SMS worden klanten hiervan op de hoogte gehouden. Door deze ontwikkelingen zien we ook dat steeds meer klanten kiezen voor one stop shopping. Hierbij verzorgt LoungeRent de totale logistiek, ook voor meubels van andere leveranciers. Hierdoor ontvangt de klant alle benodigde meubels in één keer op het afgesproken tijdstip compleet met één factuur en heeft één aanspreekpunt die alles regelt.’  

Ernst Verhoef van Turn2Motion (bewegende presentatiemiddelen)
‘Het is alom bekend dat iets wat beweegt meteen de aandacht en dus publiek trekt. De effectiviteit van ons product bereiken we door een scherpe maar eerlijke prijs te bieden zonder aan kwaliteit in te boeten en uiteraard met onze hoge leverbetrouwbaarheid. Innoveren doen we door tijdig mee te bewegen qua vraag en aanbod. Voortdurend zijn we op zoek naar nieuwe technieken en toepassingen. Deze constructieve drive heeft al tot veel mooie ontwikkelingen geleid.’

T2M heeft als tips:
1. Reageer zo snel mogelijk op vragen vanuit de markt
2. Bedenk dat goedkoop meestal duurkoop is
3. Durf ‘out of the box’ te denken en te doen

Wiljan Paridaans van Energyst Rental Solutions
Energyst Rental Solutions biedt huuroplossingen voor klimaatbeheersing en stroomopwekking. 'Onze aggregaten staan veelal backstage opgesteld, maar dat wil niet zeggen dat ze volledig uit het zicht van de festivalbezoekers staan. Juist voor de beleving van het festival is het van belang dat ze zo min mogelijk de aandacht trekken. Om die reden hechten wij veel waarde aan de geluidsproductie van generatoren en de uitstoot van rookgassen. In het design van de aggregaten wordt vanaf de tekentafel gewerkt aan een zo’n laag mogelijk geluidsniveau. Daarbij adviseren we onze klanten ook over het gebruik van alternatieve brandstoffen, waarbij er minder lokale uitstoot en minder zichtbare zwarte rook geproduceerd wordt. Maar ook door het effectiever opstellen van aggregaten, gebruik te maken van technische toepassingen (die wij uit de vaak veeleisendere industrie kennen), kunnen we een slimmer stroomplan opstellen. Hiermee kan een festival met minder kVA’s hetzelfde bereiken, zonder concessies te hoeven doen in back-up voorzieningen.'

'Onze belangrijkste tip is dan ook: laat je vooraf goed en uitgebreid informeren. We begrijpen dat de aankleding van het hoofdpodium meer tot de verbeelding spreekt, maar onderschat niet de kracht van een goed stroomplan. Zo’n plan helpt je om je evenement groener en (financieel) zuiniger te maken zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de technische uitvoering ervan.'

Trends for Rent:
‘Uiteraard maken we eerst een sfeervoorstel bomvol inspiratie. Samen met de klant wordt een origineel concept ontwikkeld met bijpassende materialen. Vervolgens laten we graag de klant op onze locaties zien wat er mogelijk is. De verhuurmaterialen worden tastbaar en inspireren de klant voor eindeloze mogelijkheden.’

Els Beltman-Janmaat van Westerhuis Verhuur
‘Wij kunnen, doordat wij de ontwikkeling en productie van materialen in eigen beheer hebben, heel snel inspringen op de wensen van onze klanten. Door het spuiten van meubels in een gewenste kleur, het branden van materialen met logo’s en stickers, het op maat maken van een bar, ontwikkelen we samen met de opdrachtgevers meubels voor hun eigen event.’

>> Zie ook: Trends evenementenverhuur deel 1

1 Reacties

Leuk artikel. Binnenkort moet ik meubels huren event, dit is een goede inspiratie bron. Het "goedkoop duurkoop" stukje kan ik me goed in vinden.
Marie @ 21-09-2017 11:33 uur

Lid worden? Waarom?

•  Toegang tot alle evenementen van EventBranche
•  4 keer per jaar het EventBranche Magazine
•  4 keer per jaar een kennisdossier
•  Plaats jouw eigen nieuws
•  Korting op het plaatsen van vacatures
•  Bedrijfsvermelding op www.evenementorganiseren.nl.
En nog veel meer

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners