Marketing budget onder druk, groei eventmarketing blijft fier overeind

05-06-2018 - EVENEMENTEN ONDERZOEK - Marketingbudgetten staan onder druk, maar hand in hand met de budgetten voor online marketing blijft eventmarketing maar doorgroeien. Dat is de heldere conclusie uit het Bellwether IPA onderzoek onder de grotere bedrijven in Engeland. Daarmee groeien de budgetten voor events en live voor het 18e kwartaal op een rij.

Van de ondervraagde bedrijven gaf 22,9 procent aan dat de marketingbudgetten in zijn algemeenheid groeien, 17,9 procent ziet een krimpend marketingbudget. Resulterend in een 5 procent groei overall, waar het vorige kwartaal nog 8,6 procent groei liet zien. Die 5 procent was het laagste groeipercentage uit de afgelopen 2 jaar.

In het onderzoek is al 35 kwartalen achtereen het 'digital marketing budget' de koploper. Maar in de slipstream blijft eventmarketing dus al 4,5 jaar aanhaken. De netto balans van Internet marketing en Eventmarketing zijn de enige twee in Q1 van 2018 die groei doormaken. (klik op de tabel om veel meer te lezen over het meest recente onderzoek)

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

Lid worden? Waarom?

•  Entree netwerk-evenementen van EventBranche*
•  4 keer per jaar het EventBranche Magazine
•  4 keer per jaar een kennisdossier
•  Plaats jouw eigen nieuws
•  Korting op het plaatsen van vacatures
•  Bedrijfsvermelding op www.evenementorganiseren.nl.

*uitgezonderd o.a. Gouden-Giraffe, de BeachBrancheBarbecue. Voor enkele evenementen naast onze 4 reguliere bijeenkomsten vragen wij een entree- of ticketfee.

 

LEES HIER UITGEBREID WAT HET LIDMAATSCHAP INHOUDT

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners